کتک خوردن یک پرستار از سوی پزشک جراح ارتوپد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد موجب انتقاد پرستاران و کادر درمان کشور شده است.

همراهان بیمار کم بود، کتک خوردن از پزشکان هم اضافه شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، اخبار مربوط به کتک خوردن یک پرستار از سوی پزشک جراح ارتوپد در یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد، موجب انتقاد پرستاران و فعالان صنفی آن‌ها شده است.

جواد توکلی (فعال صنفی کادر درمان) با انتقاد سخت از این برخوردها می‌گوید: چنین رفتارهایی به هیچ وجه قابل قبول نیست و جامعه‌ی پرستاری چنین اهانت‌های خشونت باری را برنمی‌تابد.

او افزود: قطعا پیگیری حقوقی از سوی نظام پرستاری مشهد انجام خواهد شد اما باید پرسید این تفکر خود برتربینی و نگاه از بالا به پایین که پرستار را زیردست پزشک می‌داند، به راستی از کجا نشات گرفته است. کتک خوردن از همراه بیمار کم بود که باید کتک خوردن از همکاری که خود را از همه بالاتر می‌داند هم به آن اضافه شود؟!

به گفته توکلی، «درست است که نام برخی از بیمارستان‌ها، خصوصی است و با وجود درآمد بالاتر حق پرستار را نمی‌دهند اما پرستار، زیردست شما نیست و حتی اگر قصوری از سوی پرستار هم شکل گرفته راه پیگیری آن چیز دیگری است نه سیلی زدن»!

این فعال صنفی افزود: آقایان یادشان نرود یک ویزیت بیمار در بخش را بدون حضور و همراهی پرستار نمی‌توانند انجام دهند و کار تیمی، هم برخورد تیمی و هم پرداخت عادلانه و تیمی می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha