رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک در برخی نقاط کشور و تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها/ تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا سه روز آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ دی) بخش‌هایی از استان‌های ایلام، لرستان، شرق کرمانشاه، جنوب همدان، خوزستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رگبار و گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: در شمال کشور به‌ویژه در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و در برخی نقاط بارش خفیف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۱۲ دی) در جنوب شرق کشور، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۱۳ دی) در برخی نقاط جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، از طرفی در شمال کشور به‌ویژه در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و در برخی نقاط بارش خفیف انتظار می‌رود. چهارشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

ضیاییان گفت: پنجشنبه (۱۴ دی) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و در مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۵ دی) با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در شمال غرب و غرب سواحل خزر از طرفی در جنوب غرب در بوشهر، برخی نقاط فارس و جنوب خوزستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در سایر مناطق کشور تا پنج روز آینده جوی آرام و نسبتا پایدار مورد انتظار است.

وی ادامه داد: تا سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیاییان افزود: در پنج روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ دی) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۱۲ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha