داشتن پوستی صاف و بدون مو دغدغه بسیاری از افراد است. برای رسیدن به این هدف، روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله محبوب‌ترین آنها می‌توان به اپیلاسیون و لیزر موهای زائد اشاره کرد. این دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب بین آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه قصد داریم مقداری به این تفاوت­ها بپردازیم و به طور خاص به پاسخ یکی از شایع­ترین سوالاتی که به طور عام "درد لیزر بیشتره یا اپیلاسیون" را پاسخ بدهیم.

درد لیزر بیشتر است یا اپیلاسیون؟

یکی از مهم­ترین موئلفه­های تاثیرگذار در انتخاب روشی برای از بین بردن موهای دردناک بودن پروسه از بین بردن موهای زائد است.

اپیلاسیون به روش مکانیکی موها را از ریشه کنده و از بین می‌برد. این روش به مقدار زیادی با درد همراه هست خصوصا در نواحی حساس مثل زیر بغل یا بیکینی می­تواند با آسیب به پوست همراه باشد. این در حالی است که در لیزر موضوع متفاوت است.

لیزر موهای زائد  با آسیب گرمایی به فولیکول، کار از بین بردن موها را انجام می­دهد که علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر و طولانی­تر با درد بسیار کمتری نیز همراه است.

تفاوت لیزر با اپیلاسیون چیست؟

همانطور که به ساز و کار این دو روش به طور خلاصه اشاره شد باید گفت که یکی از مهم­ترین تفاوت بین این دو روش به جز میزان درد لیزر و اپیلاسیون این است که لیزر موهای زائد به سبب پیشرفت قابل توجه تکنولوژی در گذشته نزدیک روش بسیار موثرتری برای از بین بردن موهای زائد است. این در حالی است که عوامل زیر می­توانند در کاهش درد ناشی از لیزر موثر باشند:

  • نوع لیزر: لیزرهای مختلف دارای قدرت و شدت و تکنولوژی متفاوتی هستند. لیزرهای دایود و الکساندرایتی که مجهز به تکنولوژی smart puls باشد پروسه لیزشان با درد کمتری همراه است. دستگاه الکساندرایت گرویتی تنها دستگاهی است در ایران که مجهز به این سیستم است.
  • رنگ پوست: پوست های روشن نسبت به پوست های تیره­تر حساسیت کمتری دارند و این افراد درد کمتری را حس می­کنند
  • ضخامت مو: لیزر موهای ضخیم تربه مراتب تاثیرگذارتر است.
  • حساسیت پوست: با توجه به مفهوم فرکانس قابل تغییر در دستگاه لیزر می­توان گفت که در افراد حساس درد از بین بردن موهای زائد کمتر است.
  • تعداد جلسات: هرچه تعداد جلسات لیزر بیشتر باشد، درد کمتری احساس می شود در حالی که در اپیلاسیون در جلسات بعدی احساس درد ثابت است.

ضرر لیزر بیشتراست یا اپیلاسیون

یکی از سوالاتی که بسیار در عام مردم پرسیده می­شود  ضرر اپیلاسیون بیشتره یا لیزر است که برای پاسخ به این سوال کافیست دوباره به تفاوت سازوکار این دو روش توجه کرد.

آسیب ناشی از پروسه مکانیکال اپیلاسیون بسیار قابل توجه هست چرا که علاوه بر تخریب فیبروالاستین­های لایه درم پوست باعث پیری شدن زودرس پوست نیز می­شود. این در حالی است که با استفاده از دستگاه مناسب، اپراتور ماهر و رعایت مراقبت­های بعد از لیزر می­توان گفت که آسیبی در انتظار پوست نخواهد بود.

هزینه لیزر بیشتر یا اپیلاسیون

شاید در نگاه اول به نظر برسد که لیزر موهای زائد گران­تر باشد اما باید توجه داشت که استفاده از لیزر موهای زائد در بیشترین حالت 8 جلسه است در حالی که اپیلاسیون یک پروسه دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. پس میتوان نتیجه گرفت که در کوتاه مدت لیزر گران­تر است اما بعد از حدود چند ماه هزینه­های لیزر تقریبا به صفر می­رسد.

میتوان بین جلسات لیزر اپیلاسیون انجام داد؟

سوالی که برای بسیاری از مراجعین پیش می­آید این است که ایا می­توان هر دو این روش­ها را با هم انجام داد یا خیر که باید گفت خیر. اگر بین جلسات لیزر اپلیاسیون انجام شود جلسات بعدی لیزر تاثیرخود را روی فولیکول مو از دست خواهند داد. به همین دلیل توصیه می­شود که بین جلسات لیزر موهای زائد به هیچ عنوان اپیلاسیون انجام نشود.

بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد چیست؟

در اخر هم اشاره می­کنیم به یکی از سوالاتی که بیشتر از همه پرسیده می­شود" بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد چیست؟".

در حقیقت باید اشاره کرد که پاسخ به این سوال به مقدار زیادی به نوع پوست و شرایط اقلیمی وابسته است اما در عین حال می­توان گفت که با توجه به تکنولوژی­های روز دنیا و تاثیرگذاری و انرژِی خروجی دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی یکی از بهترین دستگاه­های موجود در ایران است که تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.

مزایا لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت نسبت به دیگر دستگاههای لیزر چیست ؟

  • اثربخشی بالا:

لیزر الکساندرایت یکی از موثرترین لیزرهای موهای زائد است و می‌تواند تا 90 درصد موهای زائد را از بین ببرد. این امر به دلیل طول موج مناسب لیزر الکساندرایت است که به خوبی توسط ملانین موجود در مو جذب می‌شود.

  • سرعت بالای درمان:

لیزر الکساندرایت می‌تواند موهای یک ناحیه بزرگ از بدن را در مدت زمان کوتاهی درمان کند. این امر به دلیل پرتوی با شدت بالا لیزر الکساندرایت است که باعث می‌شود درمان موهای زائد در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

  • مناسب برای انواع پوست:

لیزر الکساندرایت دارای طول موجی است که برای انواع پوست از رنگ روشن تا تیره مناسب است. این امر باعث می‌شود که لیزر الکساندرایت برای افراد با پوست‌های تیره نیز قابل استفاده باشد. به واسطه تاثیرگذاری لیزر بر انواع پوست میتوان روی افزایش گستره مراجعین به کلینیک نیز حساب کرد.

  • عوارض جانبی کم:

لیزر الکساندرایت عوارض جانبی کمی دارد و معمولاً فقط باعث قرمزی و التهاب خفیف پوست می‌شود. این عوارض معمولاً پس از چند ساعت از بین می‌روند.

  • قابل استفاده برای نواحی مختلف بدن:

لیزر الکساندرایت می‌تواند برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، زیر بغل، پاها، بیکینی و ... استفاده شود.

  • قابل استفاده برای موهای نازک و ریز:

لیزر الکساندرایت می‌تواند برای از بین بردن موهای نازک و ریز نیز استفاده شود. این امر به دلیل طول موج مناسب لیزر الکساندرایت است که به خوبی توسط ملانین موجود در موهای نازک و ریز نیز جذب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha