وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بستری مصدومان حادثه تروریستی کرمان گفت: از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ حدود ۱۱۰ عمل جراحی بر روی مصدومان انجام شده است.

انجام ۱۱۰ عمل جراحی بر روی مصدومان حادثه تروریستی محدوده گلزار شهدای کرمان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهرام عین اللهی شامگاه ۱۳ دی ماه در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه تروریستی در محدوده گلزار شهدا در بیمارستان شهید باهنر کرمان با اشاره به خباثت دشمنان در این حادثه و شهادت زنان، مردان و سالخوردگان اظهار کرد: با تکه تکه شدن بچه‌ها و جوانان و پیرزنان و پیرمردان، صحنه‌های غزه در کرمان تکرار شد و این نشان می‌دهد با دشمن خوانخوار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه انفجار اول حدود ساعت ۱۴:۵۵ اتفاق افتاد، از کادر درمان استان به واسطه حضور به موقع تشکر و بیان کرد: اورژانس و آمبولانس‌ها نیز در صحنه حضور داشتند و عده‌ای در انفجار دوم به شهادت رسیدند که نشان می‌دهد کارکنان اورژانس و امدادگران ما قهرمانانی هستند که برای کمک به همنوع در صحنه حاضر هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مجروحان از همان ساعت نخست حادثه تا ساعت ۱۶ به بیمارستان‌های باهنر و افضلی پور منتقل شدند؛ افزود: برخی نیز در بیمارستان ارتش و سیدالشهدا و پنج بیمارستان خصوصی بستری شدند و از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰ حدود ۱۱۰ عمل جراحی انجام شده، علیرغم اینکه کرمان امروز تعطیل بود.

عین‌اللهی با افزودن این مطلب که ۱۲۸ نفر بیمار نیز تحت نظر و ۲۰ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه هستند؛ اظهار کرد: آمار مصدومان تا این لحظه ۲۱۱ نفر است و بیمارانی که سرپایی درمان شدند، در این آمار نیستند.

وی آمار قطعی شهدای این حادثه تروریستی را ۹۵ نفر اعلام و بیان کرد: عده‌ای در صحنه و مابقی پس از آن شهید شدند.

وزیر بهداشت بیان کرد: بیمارستان‌های کرمان از نظر رسیدگی به مصدومان خیلی موفق عمل کردند و در تماس تلفنی رئیس جمهوری، ایشان ضمن تسلیت این حادثه، از کارکنان بیمارستان‌ها تشکر کردند.

عین اللهی از ورود ۱۰ نفر متخصص و فوق تخصص جهت کمک به کادر درمان استان کرمان خبر داد و درباره تشخیص هویت جمعی از شهدا هم اظهار کرد: پزشکی قانونی کرمان کاملاً معتبر است و همه دستورات لازم توسط پزشکی قانونی کشور به آن داده شده و آزمایش‌های ژنتیکی و کار تشخیص هویت به عهده ایشان است که پس از تشخیص هویت اسامی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha