شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 365811

طبق گفته کلینیک کلیولند، نوشیدن آب لیمو می تواند به هضم غذا کمک کند، دوز سالمی از ویتامین C به بدن شما برساند، شما را هیدراته نگه دارد و به کاهش وزن سالم شما کمک کند.

تکنیک کاهش وزن با نوشیدن آب لیمو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، طبق گفته کلینیک کلیولند، نوشیدن آب لیمو می تواند به هضم غذا کمک کند، دوز سالمی از ویتامین C به بدن شما برساند، شما را هیدراته نگه دارد و به کاهش وزن سالم شما کمک کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2021 در Frontiers in Nutrition، لیمو منبع مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی می توانند به سلامت کلی کمک کنند و به طور غیرمستقیم از کاهش وزن سالم حمایت کنند. بدنی که مواد مغذی کافی دریافت می‌کند، کمتر هوس خوردن غذاهای ناسالم را تجربه می‌کند که ارزش غذایی پایینی دارند. علاوه بر این، لیمو حاوی نوعی فیبر به نام پکتین است که یک مطالعه نشان داد که می تواند به میزان قابل توجهی اشتها و دریافت کالری را کاهش دهد.

داشتن یک روال ثابت و عادت به نوشیدن آب لیمو با یک رژیم غذایی متعادل و یک سبک زندگی سالم، کلید کاهش وزن موثر است. با تغذیه سالم منظم، آبرسانی و ورزش، روتینی را ایجاد می کنید که به بخشی از سبک زندگی شما تبدیل می شود و احتمال بازگشت به عادات کمتر سالم را کاهش می دهد.

نوشیدن آب لیمو می تواند به کنترل قند خون کمک کند

ترکیب ترکیبات طبیعی لیمو، از جمله فیبر محلول، ممکن است سطح قند خون را تثبیت کند. تحقیقات نشان می دهد که لیمو یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین است. بنابراین، نوشیدن آب لیمو می تواند به کنترل سطح قند خون شما کمک کند و میل به غذاهای شیرین را کاهش دهد.

نوشیدن آب لیمو نه تنها طعم و مزه می بخشد، بلکه ممکن است به کنترل اشتهای شما نیز کمک کند. در حین انجام این کار، غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید و از نوع غذایی که می خورید و همچنین اندازه سهم آگاه باشید.

نوشیدن آب لیمو می تواند از هضم سالم پشتیبانی کند

طبق یک مطالعه در سال 2022 که در Food Technology & Biotechnology منتشر شد، آب لیمو باعث افزایش تولید شیره ها و آنزیم های گوارشی می شود؛ این اثر می تواند منجر به روند هضم نرمتر و بهبود جذب مواد مغذی شود. یک سیستم گوارشی با عملکرد خوب برای حفظ وزن سالم ضروری است و آب لیمو می تواند راهی با طراوت برای حمایت از این جنبه از سلامت گوارش باشد.

روز خود را با یک فنجان آب لیمو گرم شروع کنید و این کار را با فشار دادن لیمو در آب گرم و نوشیدن آن با معده خالی انجام دهید که باعث می شود بعد از یک خواب خوب، بتوانید به راحتی بدن خود را هیدراته نگه دارید.

نوشیدن آب لیمو می تواند بدن شما را قلیایی کند

لیمو علیرغم اسیدی بودن، پس از متابولیزه شدن، اثر قلیایی بر بدن دارد. اعتقاد بر این است که یک محیط قلیایی برای ذخیره چربی کمتر مساعد است و از مدیریت وزن سالم پشتیبانی می کند.

نوشیدنی های شیرین یا سایر نوشیدنی های پر کالری را با آب لیمو جایگزین کنید زیرا طعم طبیعی و دلنشین آن جوانه های چشایی شما را بدون هرگونه کالری اضافی راضی می کند.

نوشیدن آب لیمو می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد

پوست شفاف و سالم اغلب با تندرستی کلی از جمله مدیریت وزن همراه است.

مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در لیمو، به ویژه ویتامین C، می تواند به سلامت پوست شما کمک کند. یک چهره درخشان می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند و از ذهنیت مثبت در سفر کاهش وزن شما حمایت کند.

نوشیدن آب لیمو می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد

بر اساس یک بررسی در سال 2019، هیدراتاسیون مناسب، همراه با خواص طبیعی افزایش انرژی توسط لیمو، می تواند انرژی شما را در طول روز افزایش دهد. هیدراته ماندن برای حفظ سطح انرژی در طول روز بسیار مهم است و به شما امکان می دهد فعالیت بدنی بیشتری انجام دهید و حتی کالری بیشتری بسوزانید.

نوشیدن آب لیمو شما را هیدراته نگه می دارد

افزودن لیمو به آب می تواند هیدراتاسیون بدن را لذت بخش تر کند و شما را تشویق کند تا آب بیشتری بنوشید. توجه به هیدراتاسیون کافی می تواند به انتخاب نوشیدنی های سالم تر منجر شود و مصرف گزینه های پر کالری و شیرین را کاهش دهد.

در اصل هیدراتاسیون کافی تضمین می کند که بدن شما بهترین عملکرد را خواهد داشت زیرا آب در بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی مانند انقباض ماهیچه ها، حمل و نقل مواد مغذی و تنظیم دما نقش دارد.

نوشیدن آب لیمو می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد

تحقیقات نشان می دهد که ترکیب هیدراتاسیون و ترکیبات طبیعی موجود در لیمو، مانند پلی فنل ها، ممکن است به افزایش جزئی در میزان متابولیسم کمک کند. یک متابولیسم خوب و کارآمد برای سوزاندن کالری و حمایت از تلاش های کاهش وزن ضروری است.

نوشیدن آب لیمو می تواند سم زدایی بدن را افزایش دهد

لیمو به دلیل خواص سم زدایی خود شناخته شده است و ترکیب آن در آب می تواند از فرآیندهای سم زدایی طبیعی بدن پشتیبانی کند. تحقیقات نشان می‌دهد که اسید سیتریک موجود در لیمو می‌تواند کبد را برای از بین بردن سموم تحریک کند.

نوشیدن آب لیمو می تواند سیری را افزایش دهد

فیبر موجود در لیمو، یعنی پکتین و مصرف آب می تواند حس سیری را تقویت کرده و سیری را افزایش دهد. طبق تحقیقات، نوشیدن آب قبل و در حین غذا باعث افزایش احساس سیری می شود که به نوبه خود می تواند به جلوگیری از پرخوری شما کمک کند.

نوشیدن آب لیمو می تواند هوس غذایی را مهار کند

تندی طبیعی آب لیمو می تواند جوانه های چشایی را بدون نیاز به شکر یا شیرین کننده های افزوده راضی کند. انتخاب آب لیمو به جای نوشیدنی های شیرین یا میان وعده ها می تواند به کاهش کالری و قند کلی شما کمک کند که هر دو از کاهش وزن سالم شما حمایت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha