رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که یکی از مصدومان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان امروز - شنبه - برای مداوا به تهران منتقل می شود.

انتقال یک کودک مصدوم حادثه تروریستی کرمان به تهران/ آمار شهدا به ۹۱ نفر رسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جعفر میعادفر روز شنبه با بیان اینکه قرار است این مصدوم که یک کودک چهار ساله است، از طریق اورژانس هوایی به تهران منتقل شود، افزود: شمار مصدومان بستری در بخش های ویژه طی دو روز گذشته کاهش یافته و به ۲۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تیم های پزشکی در حال اقدامات درمانی هستند تا هرچه سریعتر مصدومان حادثه بهبود یابند، اظهار داشت: بجز ۳۴ نفر که در آی سی یو بستری هستند، بقیه مصدومان به محض بهبودی و در صورتی که بتوانند بقیه دوران نقاهت خود را در منزل سپری کنند، از بیمارستان مرخص می شوند.

وی این نکته را خاطر نشان کرد که برخی از مصدومانی که در بخش آی سی یو بستری هستند، وضعیت نامناسبی دارند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان با شهادت دو نفر که در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند، به ۹۱ تن رسید.

در پی حادثه تروریستی کرمان شمار فوتی ها و مصدومان ۳۶۸ نفر بوده و ۱۰۳ نفر آنها همچنان بستری هستند که ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه است.

طبق آخرین آمار اعلامی تاکنون ۱۱۱ عمل جراحی برای نجات مصدومان صورت گرفته است.

دو شهید امروز طاهاشادکام ۸ ساله و سعید شهنوازی ۶۰ ساله هستند.

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

وزارت اطلاعات شامگاه جمعه - ۱۵ دی - در اطلاعیه‌ای از کشف و شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ تروریست‌ها و شناسایی اقامتگاه مورد استفاده‌ دو تروریست معدوم در حومه‌ شهر کرمان و بازداشت ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ اقامتگاه مذکور خبر داد و اعلام کرد که ۹ نفر از شبکه‌ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha