لباس‌های کثیف می‌توانند احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی مانند عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهند، زیرا باکتری‌های زیادی روی لباس‌های زیر شما باقی می‌مانند.

آیا لباس زیر کثیف واقعا برای سلامتی مضر است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، لباس زیر را هر چند روز یک بار باید عوض کرد؟ آیا پوشیدن یک لباس زیر نه‌چندان تمیز، واقعا بد است؟ آیا لباس زیر کثیف، اگرچه که ایدئال نیست، اما واقعا برای سلامتی مضر است؟

یاهو لایف در مطلبی به بررسی اهمیت بهداشت لباس زیر پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم.

اگرچه که تعداد کمی از مردم از پوشیدن لباس زیر کثیف لذت می‌برند، اما بالاخره این اتفاق گاهی می‌افتد. شاید خطوط هوایی چمدان شما را گم کرده باشند، یا در نهایت یک شب بیشتر از برنامه‌ریزی اولیه در سفر باقی بمانید. همیشه نمی‌توان یک جفت لباس زیر اضطراری دم دست داشت. اما آیا واقعا پوشیدن لباس زیری که کاملا تمیز نیست، این‌قدر وحشتناک است؟

دکتر جاشوا زایکنر، متخصص پوست از شهر نیویورک، به یاهو لایف می‌گوید لباس‌هایی که در تماس مستقیم با بدن‌اند، باید پس از هر بار پوشیدن شسته شوند، زیرا چربی پوست، عرق و باکتری می‌توانند مستقیما به لباس‌ منتقل شوند.

او می‌گوید شستن لباس‌های زیر اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در نواحی‌ای قرار می‌گیرند که تعریق بیشتری وجود دارد و احتمال اینکه با مایعات بدن کثیف شود، بیشتر است.

پوشیدن لباس زیر کثیف چه خطراتی دارد؟

لباس‌های کثیف می‌توانند احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی مانند عفونت دستگاه ادراری را افزایش دهند، زیرا باکتری‌های زیادی روی لباس‌های زیر شما باقی می‌مانند.

همچنین لباس زیر کثیف ممکن است باعث عفونت قارچی شود که مسری است. قارچ در محیط گرم و مرطوب رشد می‌کند و هرچه بیشتر یک لباس زیر را بدون تعویض بپوشید، عرق بیشتری جذب می‌کند و فضای حاصل‌خیزی برای قارچ فراهم می‌کند. به علاوه، لباس‌های زیر کثیف می‌توانند شما را بدبو کنند، زیرا تمام آن عرق و باکتری را به دام می‌اندازید و زمینه‌ای برای تولید بوی بد ایجاد می‌کنید.

لباس زیر کثیف همچنین می‌تواند خطر تحریک و التهاب پوست مانند بثورات قرمز روی پوست (درماتیت تماسی) را افزایش دهد. اگر به رنگ یا پارچه لباس، یا مواد شوینده لباسشویی نیز حساسیت داشته باشید، ممکن است التهاب پوستی رخ دهد. بنابراین اگر با مشکلات پوستی با لباس‌های تمیز مواجه شدید، بررسی کنید که چه چیزی ممکن است باعث تحریک پوست شما شده باشد.

چه زمانی باید لباس زیر خود را عوض کنید؟

در حالی که زایکنر می‌گوید «قانون سخت و سریع» برای این مورد وجود ندارد، اما بهتر است هر ۲۴ ساعت یک بار یا بعد از هر فعالیتی که باعث تعریق می‌شود، مانند ورزش کردن، آن‌ها را عوض کنید.

دکتر کاوتیلیا شاوریا، متخصص پوست دیگری از نیویورک، به یاهو لایف می‌گوید به منظور جلوگیری از تحریک پوست بهتر است بعد از هربار استحمام و زمانی که شورتتان خیس می‌شود، آن را عوض کنید.

در این بین ممکن است افرادی تمایل داشته باشند زودتر از این لباس زیرشان را تعویض کنند. اگر تعریق زیادی دارید، یا متوجه بوی بدی در لباس زیرتان شدید، بهتر است آن را عوض کنید. (بوی شدید می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد و عفونت واژینوز باکتریایی که بویی شبیه ماهی دارد و یکی از شایع‌ترین عفونت‌های واژن در زنان است، برای درمان به آنتی‌بیوتیک نیاز دارد).

با همه چیزهایی که گفته شد، به نظر می‌رسد بهترین و ایمن‌ترین راه این است که همیشه چند لباس زیر اضافه در سفر و برای مواقع ضروری داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha