وزیر آموزش و پرورش از استخدام بیش از ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد و گفت: این استخدام بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است.

استخدام ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی با بیان اینکه امروز تقاضای ما از همه این است که نقش ایجاد امید و امیدآفرینی در جامعه را به‌درستی ایفا کنند گفت: پایه دهم و یازدهم امسال نهایی خواهد بود، در نتیجه معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه‌ها مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه حتما کاهش نمره خواهیم داشت اما نمی‌خواهیم با مردم دو رو باشیم اظهار کرد: می‌توانیم به جای معدل کتبی، معدل کل را منتشر کنیم ولی معدل کتبی برای راهیابی به دانشگاه اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اینکه نهضت ارتقاء کیفیت در مدارس راه افتاده است ادامه داد: این امر امروز مهمترین دغدغه ماست. سال پیش رو سالی به مراتب تحولی‌تر از سالی است که در پایان آن هستیم. تاریخی‌ترین آزمون استخدامی کشور در سال گذشته برگزار شد که از نظر کمی و کیفی منحصر به فرد بود.

صحرائی اعلام کرد: سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش خواهند شد. نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد خواهند شد که در تاریخ کشور بی‌سابقه است لذا همه امکانات را برای این رخداد بزرگ ملی بسیج کنیم.

وی ادامه داد: به من گفته شده که این استخدام بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است این در حالیست که این افراد معلمانی هستند که آینده را خواهند ساخت.

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه مدرسه را دالان اشتغال و زندگی می‌کنیم نه دالان دانشگاه و صرفا دانش، لذا هدفگذاری شده تا پایان برنامه هفتم ۵۰ درصد دانش‌آموزان به هنرستانها بروند تاکید کرد: باید ۱۵۰۰ هنرستان بسازیم و می‌سازیم؛ اما مهمتر از آن هنرستانهای همجوار صنایع است که الگویی امیدوار آفرین هستند و پاسخگوی تحولات پیش روست. در برخی استانها هنرستان دریایی، بهداشت و درمان، کشاورزی و ... داریم یعنی با سرعت باید بتوانیم رشته‌ها را تغییر دهیم و این تغییر رشته‌ها باید سالانه باشد تا نیاز روز را پاسخ دهد.

وی گفت: سیاست راهبردی آموزش‌وپروش در سال آینده، ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است؛ البته مدارس دولتی برای ما اصل است. همچنین تنوع مدارس کاهش و کیفیت معلمان افزایش خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: برای نخستین بار، در سه پایه متوسطه دوم دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی خواهند کرد. برای پایه نهم و ششم نیز آزمون هماهنگ ملی خواهیم داشت. درباره کیفیت با کسی تعارف نداریم و چیزی را نمی‌پوشانیم. معیار عملکرد استانها در شاخص عملکرد راهبردی تنظیم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha