رئیس انجمن جراحان فک و صورت ایران، بر استفاده از اقدامات دیجیتال در حوزه درمان و جراحی دهان، فک و صورت در کشور تاکید کرد.

استفاده از تکنولوژی دیجیتال در جراحی ارتودنسی و ایمپلنت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،غلامرضا شیرانی، به تشریح برنامه‌های بیست و یکمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران که از ۱۰ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: کنگره جراحان دهان، فک و صورت به صورت سالانه برگزار می‌شود. این کنگره دارای سه بخش عمده جراحی فک و صورت و موضوعات مرتبط با این جراحی، ایمپلنت و همایش ایمپلنت خلیج فارس و سمپوزیوم محققین جوان است که همزمان با کنگره برگزار می‌شود.

وی افزود: شعار بیست و یکمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، بر محور اخلاق پزشکی می‌چرخد؛ به طوری که از ابتدای بیماری تا انجام پروسه درمان و انتهای درمان، باید بر مبانی اخلاق پزشکی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین شعار کنگره «رعایت اخلاق پزشکی، از ابتدای بیماری تا انتهای درمان» است.

شیرانی درباره موارد مورد نظر در کنگره نیز اظهار کرد: در حال حاضر تصویرسازی‌ها و صنعت دیجیتال وارد حوزه پزشکی شده که بخشی از آن هم در حوزه جراحی دهان، فک و صورت کاربرد دارد؛ به طوری که آنالیز اولیه بیمار، تشخیص طرح درمان، ارزیابی اقدام درمانی و انجام درمان مورد نظر به صورت مجازی انجام می‌شود و می‌توان عیناً همان را برای بیمار و در اتاق عمل پیاده کرد. این اقدام دقت کار را بسیار افزایش داده، نتیجه درمان را برای ما ملموس‌تر کرده و بیمار رضایت بیشتری خواهد داشت. کما اینکه می‌توانیم پیش از انجام جراحی، شرایط آن را به صورت مجازی به بیمار نشان دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مواردی از اقدامات دیجیتال در حوزه درمان و جراحی دهان، فک و صورت در کشور انجام می‌شود، گفت: البته این اقدامات گسترده نیست، بلکه موضوع جدیدی بوده که در یکی دو سال اخیر در حال وسعت گرفتن است. بر همین اساس از آنجایی که این روش‌های دیجیتال میزان خطای پزشکی و خطای جراحی را کاهش می‌دهد، برای جراحان فک و صورت و هم در حوزه ایمپلنت‌ها بسیار کمک کننده خواهد بود.

شیرانی با بیان اینکه مباحث استفاده از تکنولوژی دیجیتال در حوزه جراحی ارتودنسی و ایمپلنت در کنگره در دو پنل مجزا مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: در حاشیه کنگره یکسری کارگاه‌های آموزشی به صورت مستر کلاس برگزار می‌کنیم؛ به طوری که حدود ۶ تا ۸ کارگاه در موضوعات مختلف در حوزه‌های حرفه‌ای و صنفی خواهیم داشت که هم به صورت ارائه کیس و هم به صورت پرسش و پاسخ پیش می‌روند. به عنوان مثال یکی از کارگاه‌ها در زمینه شناساندن رشته فک و صورت به دندانپزشکان عمومی و دانشجویان بوده و کارگاه‌هایی هم در حوزه نحوه شرکت در امتحانات بورد برای افراد متخصص جهت آماده‌سازی آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در کنگره از طریق سایت انجمن جراحان دهان، فک و صورت انجام می‌شود، ادامه داد: جراحان فک و صورت، رزیدنت‌های رشته فک و صورت، رزیدنت‌های سایر رشته‌های دندان‌پزشکی، دندان‌پزشکان عمومی، جراحان گوش و حلق و بینی، جراحان عمومی و… نیز می‌توانند در بیست و یکمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، شرکت کنند که دارای امتیاز نیز هست.

شیرانی با اشاره به حضور و سخنرانی آنلاین اساتید اروپایی و آمریکایی در این کنگره، اظهار کرد: تاکنون بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد، حدود ۳۵ تا ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته شده و سایر مقالات در صورت تمایل محققین، به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما از تمامی عزیزان حوزه اعم از متخصصین، دندانپزشکان و دانشجویان برای شرکت در بیست و یکمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران و سمپوزیوم‌های آن دعوت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha