یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 367070

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: سرقت خشن خط قرمز ماست و اقدامات ویژه‌ای برای برهم زدن فعالیت مجرمان این نوع جرم در حوزه‌های مختلف انجام شده ‌و در حال حاضر روند انجام سرقت‌های خشن روند نزولی پیدا کرده است.

سرقت های خشن در کشور روند نزولی دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ محمد قنبری در حاشیه همایش سراسری روسای ادارات مبارزه با سرقت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سرقت خشن خط قرمز نیروی انتظامی است و اقدامات ویژه‌ای برای برهم زدن فعالیت مجرمان این نوع جرم در حوزه‌های مختلف انجام شده ‌و در حال حاضر روند انجام سرقت‌های خشن روند نزولی پیدا کرده است.

وی افزود: اولویت اصلی ما مبارزه با سرقت به ویژه جرایم خشن است و به صورت همه جانبه عزم جدی نیروی انتظامی مبارزه با سرقت است و در راس مبارزه با جرم سرقت پلیس آگاهی قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح کنترل و پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای فراهم شده و طی امروز و فردا در تهران بزرگ و البرز آغاز می‌شود و تا آخر امسال در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

سردار قنبری ادامه داد: هدف این است که بتوانیم مجرمان را از اقدام به سرقت باز داریم و اگر قصد انجام اقداماتی داشته باشند که بخواهند باند تشکیل دهند بتوانیم در نطفه خفه کنیم ضمن اینکه سامانه‌هایی نیز در کشور راه اندازی شده که با استفاده از آنها حرکات و رفتارهای این سارقان تحت نظارت قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین قوه قضاییه و فراجا انجام شده و بنا براین است که با اقدام پلیس آگاهی تمام سارقانی که بیش از سه فقره سابقه محکومیت کیفری دارند و حرفه آنها سرقت است با اقدام قاطع تحت کنترل قرار گیرند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: برای تخقق این امر برنامه های متنوعی داریم که از جمله آنها کنترل مجرمان، استفاده از کارآگاهان با تجربه، کارشناسی کارآگاهی کشف علمی جرم و افزایش ظرفیت‌ها با کمک مردم و پلیس است البته برنامه هایی نیز در نظر داریم که اگر این سارقان از اقدامات خود پشیمان شدند و به آغوش جامعه بازگشتند انجام خواهیم داد.

سردار قنبری ادامه داد: فیلم‌هایی که در صحنه از سارقان گرفته می‌شود نیز از طریق پلیس به علاوه 110 ساماندهی می‌شود تا بتوان بررسی صحنه جرم را به طور کلی و جامع تقویت کرد تا به شعار و هدف گذاری خود مبنی بر یافتن سارق و مجرم، در صحنه جرم دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی نیز اقدامات پلیس آگاهی بسیار خوب بوده است و شاهد هستیم که جرایم مهم، در زمان کوتاهی کشف می‌شوند و در حوزه سرقت نیز بیش از 20 درصد با کاهش روبه رو بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha