یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 367398

یک متخصص چشم گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود.

باورهای اشتباه در خصوص شست و شوی چشم با چای

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، ناصر کریمی متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» به بحث و گفتگو پرداخت.

وی با بیان این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، افزود:رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. به طور مثال افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

وی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست و شو با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند و شست و شو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست و شو با قطره اشک مصنوعی به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha