عضو شورای عالی نظام پرستاری، بر ضرورت اصلاح دریافتی پرستاران به منظور جلوگیری از کار زیاد آنها تاکید کرد.

پرستاران مجبورند برای امرار معاش چند جا کار کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اعظم فخری محمودی گفت: معیشت پرستاران کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و مجبورند چند جا کار کنند.

وی با اشاره به دریافتی پرستاران، افزود: مبلغی که برای اضافه‌کاری به آنها تحمیل می‌شود ساعتی ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان است که بسیار ناچیزی است.

محمودی ادامه داد: مبلغی که یک پرستار تحصیل‌کرده برای اضافه‌کاری خود دریافت می‌کند، بسیار کمتر از فردی است که با تحصیلات ابتدایی مشغول کار است.

وی افزود: اگر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به سبک و فرمول خودش و به صورت عادلانه اجرا شود، وضعیت معیشت پرستاران بهبود پیدا می‌کند.

محمودی گفت: متأسفانه برخی بیمارستان‌ها در پرداخت تعرفه اعمال سلیقه می‌کنند و ما شاهدیم که پرستاری که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد، کمترین دریافتی را دارد. اگر عدالت در پرداخت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رعایت شود دیگر نیازی نیست پرستاران چند جا کار کنند.

وی درباره مشکلات پرستاران زن، اظهار داشت: پرستاران خانم، علاوه بر اینکه ایفاگر نقش مادری و همسری هستند؛ در محیط بیمارستان با تمام سختی‌ها مشغول کارند. لذا، لازم است برای پرستاران خانم، مخصوصاً پرستاران باردار یا پرستارانی که بیماری خاصی دارند، بدون اینکه گفته شود، با مساعدتی که میان بیمارستان و بخش می‌شود این افراد در بخش‌هایی که تنش و استرس کمتری دارد مشغول خدمت شوند. همچنین مسئولان نیز باید توجه ویژه‌ای در برطرف‌کردن مشکلات پرستاران از جمله پرستاران خانم داشته باشند.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص مهم‌ترین مطالبات پرستاران گفت: از جمله مهم‌ترین مطالبات پرستاران که بر زمین مانده است، اجرای فوق‌العاده خاص برای کادر درمان است. در بسیاری از ارگان‌های دولتی فوق‌العاده خاص برای کارکنان آنها اجرا شده است. اما باید در نظر داشته باشیم اجرای فوق‌العاده خاص برای پرستارانی که در زمان کرونا بوده‌اند ضروری است.

محمودی تصریح کرد: در بحران کرونا بسیاری از پرستاران خالصانه پای‌کار آمدند تا این بحران مهار شد، حتی بسیاری از پرستاران جانباز و شهید شدند، لذا نیاز است نیروهای تعدیل شده بدون آزمون تعیین تکلیف شوند، زیرا آنها در دوران کرونا آزمون خودشان را پس داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha