رییس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به ورود­ سالانه ۵۰۰ بهیار به بازار کار، بر­ به کارگیری بهیاران در­ درمانگاه ها، مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها تاکید کرد.

بهیاران می توانند کمبود پرستار در بیمارستان‌ها را جبران کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدتقی جهانپور، با اشاره به اینکه اقبالی به جامعه بهیاری نیست، افزود: این افراد در تمام طرح‌های ملی حضور داشتند و به نظام سلامت کمک‌های زیادی کردند و در حال حاضر هم با توجه به کمبود پرستار می‌توانند کارآیی لازم را داشته باشند.

وی گفت: بر اساس تقسیم بندی وزارت بهداشت دو گروه پرستاری حرفه‌ای که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و پرستاران غیر حرفه‌ای که دوره‌های خاص دیدند وجود دارد.

جهانپور افزود: بهیاران می‌توانند در دسته پرستاران غیر حرفه‌ای باشند و در بخش‌های مختلف مانند درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی، پایگاه‌های اورژانس و حتی بیمارستان‌ها به کارگیری شوند.

وی گفت: بهیاران نیروهای توانمند و دوره دیده‌ای هستند که می‌توانند در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان برای نظام سلامت مفید باشند.

جهانپور افزود: بهیاران از دسته جوانان نخبه‌ای هستند که در دوره متوسطه جذب مدارس بهیاری می‌شوند، اما چون دروس عمومی را مانند سایر دبیرستان‌ها نمی‌گذرانند در رقابت آزمون عقب می‌مانند.

وی با بیان اینکه این گروه از کادر درمان نیاز به ارتقای علمی دارند، تاکید کرد: برای این افراد ۵ درصد سهمیه دانشگاه دیده شده است در حالی که باید این ظرفیت افزایش یابد، چرا که این گروه با توجه به اطلاع از وضعیت درمان کشور بهترین گروه برای ورود به مراحل کارشناسی و یا بالاتر کادر درمان هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: هم اکنون ۵ نفر از اعضای شورای عالی نظام پرستاری، بهیار هستند، اما نگاه ویژه به آنها نمی‌شود و این جامعه خواستار توجه ویژه و تعیین وضعیت بهیاران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 0
    کمبود پرستار نداریم جناب آقای جهانپور.بلکه مشکل در استخدام پرستاران داریم. در ضمن برای پایگاههای اورژانس ۱۱۵ نیروهایی دوره دیده با مدارک کاردانی و کارشناسی فوریتها باید استخدام بشن نه نیروهای بهیار(بر اساس قوانین اسخدامی این رشته شغلی) اگه با این توجیه سعی بر ورود بهیار به بازار کار دارید اصلا توجیه علمی و قانونی نیست. البته این نیروها با توجه به ردیف های استخدامی که برایشان در بیمارستانها تعریف شده اند باید جذب بشن و از این طریق اون نگاه ویژه به این قشر خدوم میشه