مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف خون و فرآورده‌های آن و کاهش ذخایر خون از مردم نوعدوست در سراسر کشور برای اهدای خون در روزهای پایانی سال دعوت کرد.

هموطنان برای تکمیل ذخایر خون آستین بالا بزنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، دکتر مصطفی جمالی با تقدیر از همراهی مسئولیت پذیرانه اهداکنندگان خون در طول سال، خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و روزه داری مردم و همچنین عید نوروز، که هر دو سبب کاهش مراجعات به مراکز اهدای خون می‌گردد، از اهداکنندگان دعوت می‌کنیم که با اهدای خون در ماه پایانی سال، سازمان انتقال خون را در نگهداشت ذخایر خونی کشور کمک کنند.

وی اضافه کرد: شیوع بیماری های فصلی، برودت هوا، بارندگی و مشغله های آخر سال نیز از دلایل دیگر کاهش مراجعات مردم برای اهدای خون است که امیدواریم با مشارکت بیشتر اهداکنندگان خون کاری کنیم تا تعداد بیشتری از بیماران بعد از بازیابی سلامت، بتوانند در شروع سال نو در کنار خانواده خود باشند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: برخی فرآورده های خونی همچون پلاکت دارای عمر ۳ روزه هستند و برای تامین این فرآورده خونی و نجات جان بیماران، نیازمند اهدای خون مستمر و همیشگی هستیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در این ایام مقارن با اعیاد شعبانیه، شاهد بزرگترین عیدانه مردم ایران به بیماران عزیز باشیم و چه هدیه ای بهتر از اینکه با اهدای خون، نجات بخش جان ها شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha