انجمن علمی روان‌پزشکان ایران پیشنهاد یک دقیقه سکوت در ساعت ۱۲ ظهر روز اول اسفند، به احترام قربانیان کرونا را داد.

یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان کرونا

به گزارش سلامت نیوز، ما در انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، در سالگرد روزی که ورود کووید-۱۹ به ایران رسما اعلام شد، یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه و طلب آرامش را به احترام قربانیان این همه‌گیری جهانی بی‌سابقه را پیشنهاد می‌کنیم. این اقدام نمادین یادآور تأثیر عمیقی است که این ویروس بر افراد، خانواده‌ها، جوامع و ملت‌ها در سراسر جهان داشته است.

یک دقیقه سکوت بیان نمادین همبستگی و شفقت نسبت به کسانی است که جان خود را در اثر کووید-۱۹ از دست دادند و همچنین ادای احترام به کادر درمان، و امدادگران و نیروهای بخش خدمات که در خط مقدم نبرد علیه این بیماری قرار داشتند. لحظه، لحظه‌ی تأمل است، زمانی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره درگذشتگان و قدردانی از فداکاری‌ها و سختی‌هایی که بسیاری متحمل شدند.

در حالی که جهان با گسترش سریع ویروس و چالش‌های طاقت فرسایی که برای سیستم‌های بهداشت و درمان و اقتصاد ایجاد می‌کرد دست و پنجه نرم می‌کرد، سکوت یک دقیقه‌ای ما نمادی از اتحاد و تاب آوری در برابر ناملایمات است. این یک لحظه عزاداری و شفای جمعی است. نمودی از همبستگی که فراتر از مرزها، فرهنگ‌ها و تفاوت‌ها خواهد بود.

با یک دقیقه سکوت در ساعت ۱۲ ظهر روز اول اسفند، در مورد شکنندگی زندگی، به هم‌پیوستگی انسانی و اهمیت همدلی و شفقت در مواقع بحران، تامل می‌کنیم. لحظه‌ای برای اذعان به فقدان و رنج عمیق ناشی از این همه‌گیری، و تاکید مجدد بر انسانیت، همدل و تعهدمان به حمایت از یکدیگر در این زمانه‌ی چالش برانگیز.

انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha