مسلما هیچ کس نمیخواهد دهانش بو بدهد .منشأ آن هم تا مدت ها نامشخص بود اما حالا محققان ژاپنی به دلایل آن رسیده اند.

دلیل بوی بد دهان برخی افراد کشف شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی اکنون، محققان ژاپنی کمی به درک چگونگی شروع بوی بد دهان و شاید راه‌های درمان آن نزدیک‌تر شده‌اند.

ریشه های این موضوع شامل مواد شیمیایی از جمله متیل مرکاپتان است که توسط باکتری های موجود در دهان تولید می شود. تیمی به سرپرستی تاکشی هارا از دانشگاه اوزاکا توضیح دادند که این باکتری ها به هضم غذا کمک می کنند.

متیل مرکاپتان با نام CH3SH نیز شناخته می شود و در مطالعه جدید، گروه هارا "محیطی واقع بینانه برای بررسی تولید CH3SH توسط باکتری های اصلی دهان" ایجاد کردند.به معنای ساختن یک سیستم پیچیده در آزمایشگاه بود که فعل و انفعالات بین گونه‌های مختلف باکتریایی را که در دهان انسان پراکنده بودند، ردیابی می‌کرد.

ماسائه کوبوینا نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «نتایج بسیار جالب بود. ما دریافتیم که [گونه باکتریایی] Fusobacterium nucleatum مقادیر زیادی CH3SH را در پاسخ به استرپتوکوک گوردونی، یک باکتری دیگر دهان، تولید می کند.


به طور خاص، S. gordonii یک ماده شیمیایی به نام اورنیتین منتشر می کند که F. nucleatum را تحریک می کند تا در یک فرآیند شیمیایی شرکت کند که منجر به افزایش تولید CH3SH تولید کننده بو می شود.

هارا دهمچنین گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که تولید CH3SH در دهان توسط تعامل بین S. gordonii و F. nucleatum انجام می‌شود.

هنوز روزهای اولیه برای این تحقیق است، اما محققان امیدوارند که کار آنها به درمان های خوبی برای بوی بد دهان منجر شود.

و از آنجایی که از قبل به خوبی شناخته شده است که بیماری لثه یک عامل خطر برای این مشکل است، همچنین ممکن است به پیشگیری یا درمان آن بیماری کمک کند.

این مطالعه اخیرا در مجله آنلاین ام سیستم منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha