بدن شما یک مکانیسم کارآمد دارد که از پوست و لایه چربی زیر پوست شما تشکیل شده است و از بافت ها و اندام های شما در برابر تغییرات دما محافظت می کند. 

چرا وقتی هوا سرد است عضلات من درد می گیرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت، بدن شما یک مکانیسم کارآمد دارد که از پوست و لایه چربی زیر پوست شما تشکیل شده است و از بافت ها و اندام های شما در برابر تغییرات دما محافظت می کند. همانطور که بدن شما با هوای سرد سازگار می شود و سعی می کند دمای داخلی بدن شما را تنظیم کند، پس انقباض عضلانی افزایش می یابد و اکسیژن رسانی به عضلات کاهش می یابد که منجر به درد یا سفتی عضلات می شود.

5 دلیل درد عضلات در هوای سرد

  1. تغییر در فشار هوا: هوای سرد منجر به کاهش فشار هوا می شود که با نیروی کمتری به مفاصل فشار می آورد. این وضعیت به بافت‌های نرم مانند تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و هر بافت زخمی اجازه می‌دهد تا منبسط شوند و منجر به فشار بیشتر روی مفاصل می‌شود و می‌تواند باعث شود در هنگام حرکت درد داشته باشید.
  2. عدم تحرک: در طول زمستان، افراد کمتر تحرک دارند و بیشتر در خانه می مانند. دوره های طولانی عدم تحرک یا کم تحرکی می تواند ماهیچه ها را ضعیف کند و باعث شود مفاصل انعطاف پذیری کمتری داشته باشند. وقتی ماهیچه ها سفت هستند، اسپاسم دردناک عضلانی بیشتر احتمال دارد ایجاد شود.
  3. ضخامت مایع مفصلی: آب و هوای سردتر می تواند مایع داخل مفاصل را ضخیم تر کند، بنابراین باعث سفت شدن مفاصل می شود.
  4. خلق و خو: برخی از افراد در طول ماه های سردتر از اختلال عاطفی فصلی رنج می برند. از آنجایی که خلق و خو می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر درد داشته باشد، می‌تواند یکی دیگر از عوامل مؤثر در فراوانی یا شدت دردهای عضلانی باشد.
  5. اعصاب بیش از حد حساس: افرادی که از درد ناشی از اعصاب بیش از حد حساس رنج می برند، پس از قرار گرفتن در معرض هوای سردتر، دردهای عضلانی گسترده ای را تجربه می کنند. آب و هوای سرد می تواند با هدایت عصبی تداخل منفی داشته باشد، بنابراین هرگونه آسیب عصبی از قبل قابل توجه تر می شود.

چگونه درد عضلانی را در هوای سرد کاهش دهیم؟

  • به حرکت ادامه دهید: حداقل 30 تا 45 دقیقه هر روز ورزش کنید. ورزش های کم تاثیر مانند تای چی و یوگا و همچنین تمرینات قلبی و قدرتی می توانند جریان خون و اکسیژن را به عضلات شما تقویت کنند.
  • هیدراته بمانید: هیدراته ماندن می تواند به روان نگه داشتن ماهیچه ها و مفاصل شما کمک کند و حرکات نرم تر را تشویق کند.
  • گرم بمانید: وقتی دما کاهش می‌یابد، سعی کنید گرم بمانید، چه به معنای حمام آب گرم باشد یا پوشیدن چند لایه یا روشن کردن وسایل گرمایشی داخل خانه.
  • مکمل های ویتامین D: در ماه های زمستان، کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند شما را مستعد کمبود ویتامین D کند که می تواند باعث درد ماهیچه ها، استخوان ها و مفاصل شود. با افزودن ماهی های چرب و غذاهای دریایی به رژیم غذایی یا مصرف مکمل ویتامین D، مصرف این ویتامین را افزایش دهید.
  • عادات سالم را تمرین کنید: با داشتن تغذیه مناسب و خواب کافی از سلامت کلی خود مراقبت کنید.

درمان های خانگی برای مبارزه با درد عضلانی

درمان های خانگی برای مبارزه با درد عضلانی در هوای سرد عبارتند از:

  • دارچین: خواص ضد التهابی و درمانی دارچین می تواند به تسکین دردهای عضلانی کمک کند.
  • روغن خردل: روغن خردل حاوی آلیل ایزوتیوسیانات است، ترکیبی که به کاهش درد ناشی از التهاب کمک می کند. مفاصل و عضلات دردناک را با روغن خردل به آرامی ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس بشویید.
  • سرکه سیب: سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به سفتی مفاصل و درد عضلانی کمک کند.
  • موز: کمبود پتاسیم یکی از دلایل احتمالی درد عضلانی است. خوردن موز بیشتر می تواند به مقابله با این امر کمک کند.
  • زردچوبه: زردچوبه سرشار از خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش درد عضلانی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha