مینو محرز می‌گوید: این زیرسویه علی‌رغم سرعت شیوع مرگ و میر ندارد، هرچند که برای گروه‌های پرخطر که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی بدن هستند و خصوصا در سالمندان و کودکان می‌تواند خطرناک باشد.

واکنش مینو محرز به شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ رئیس انستیتو پاستور ایران، از شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به JN۱ خبر داد.

این خبر در سالگرد ورود کرونا به ایران اعلام می‌شود، روز سی‌ام بهمن‌ سال ۱۳۹۸ به‌طور رسمی اعلام شد ویروس کرونا در ایران شناسایی شده است، حالا بعد از چهار سال امشب(دوشنبه شب) رحیم سروری از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به J.N.۱ خبر داد و اظهار کرد: سویه غالب کرونا در جهان سویه‌ای جهش یافته به نام جی‌ان‌وان است که حدود ۶۰ درصد در آمریکا شیوع دارد و در ایران نیز اولین مورد ابتلا به این سویه کرونا شناسایی شده است.

در همین‌باره مینو محرز، متخصص عفونی به خبرآنلاین می‌گوید: بعد از تعطیلات سال نوی میلادی و با افزایش سفرها و رفت و آمدها زیرسویه جدید کرونا شیوع پیدا کرد و برخی از کشورهای جهان با افزایش موارد ابتلا به کووید مواجه شده‌ بودند.

او ادامه می‌دهد: در ایران نیز طی ماه‌های اخیر هم کووید افزایش یافت و هم آنفلوآنزا فراگیر شده بود اما چون آزمایش و تستی انجام نشده بود اطلاع دقیقی درباره اینکه کدام زیرسویه غالب شده،‌ نداشتیم.

محرز با اشاره به شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به JN۱ می‌گوید: هرچند وقت یکبار نمونه‌های تست گرفته شده از آزمایشگاه‌های مرجع کشور به انیستیتو پاستور فرستاده می‌شود تا با آزمایش‌های دقیق نوع ویروس تشخیص داده شود.

او با اشاره به علائم این زیرسویه شامل تب و لرز و سرفه و همان علائم شایع بیماری‌های تنفسی است، اظهار می‌کند: این زیرسویه علی‌رغم سرعت شیوع مرگ و میر ندارد، هرچند که برای گروه‌های پرخطر که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی بدن هستند و خصوصا در سالمندان و کودکان می‌تواند خطرناک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha