چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

معاون وزیر راه از اجرایی شدن قسط ۵.۹ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مسکن چینی‌ها که شهرداری تهران آنرا پیگیری می‌کند ارتباطی به وزارت راه ندارد.

مبلغ قسط وام مسکن ملی اعلام شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، هادی عباسی با بیان این‌که تمام قراردادهای خودنویس باید از سامانه املاک و اسکان ملک ثبت شده باشند، اظهار کرد: در وزارت و شهرسازی در حال پیگیری ارتباط سازمان ثبت با سامانه املاک و اسکان هستیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در رابطه با مسکن مسئولانه برخورد کرده و برای اولین بار است که وزارت راه و شهرسازی در حال راه‌اندازی سامانه‌های بخش مسکن است.

وی در رابطه با موضع وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن‌سازی چینی‌ها، تعداد مستاجران در سال ۸۸ و سال ۱۴۰۲ و دلیل عدم انتشار گزارش قیمت مسکن توسط دفتر اقتصاد مسکن گفت: آن‌چیزی که شهرداری در رابطه با ساخت مسکن توسط چینی‌ها پیگیری می‌کند هیچ ارتباطی به وزارت راه وشهرسازی ندارد و توافقات این مسئله به شهرداری تهران ارتباط دارد. دو مقوله سرمایه‌گذاری و پیمانکاری داریم. مطلوب ما سرمایه‌گذاری است و در کشور به‌ اندازه کافی پیمانکار داریم.

وی با اشاره به این‌که در مسکن دو سیاست داریم، اظهار کرد: کالای سرمایه‌ای یا مصرفی. همه اختلافات از این نقطه شروع می‌شود. در شرایط فعلی سیاست دولت مسکن یک کالای مصرفی با دوام است.

وی افزود: در نگاه سرمایه‌ای نگه داشتن زمین به‌صورت بلااستفاده است که یکی از مصادیق احتکار است که مالیات‌های آن تشدید شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: افرادی که زمین داخل شهر را برای مدت طولانی معطل نگه داشته‌اند به آنها در رابطه با تغییر کاربری از مسکونی به خدماتی اخطار می‌دهیم.

عباسی با اعلام این‌که تاکنون مردم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آورده در نهضت ملی مسکن داشته‌اند، گفت: قیمت تمام شده‌ پروژه‌ها به دستمزد و مصالح ساختمانی بستگی دارد که در انتهای مرحله ساخت و ساز محاسبه می‌شود. تاکنون ساخت دو میلیون و ۲۴۴ هزار واحد آغاز شده که از این تعداد ۶۶۴ هزار واحد توسط انبوه‌سازان و ۲۲۹ هزار واحد توسط نیروهای مسلح ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد، یادآور شد: مبلغ اقساط دو سال اول تسهیلات ۵.۹ میلیون تومان است که در زنجان اجرایی شده است. میزان اقساط این وام در سال سوم تا سال بیستم به دوره مشارکت بستگی دارد.

توضیحات وزارت راه درباره سامانه جدید ثبت قراردادهای مسکن؛ ثبت قراردادها رایگان شد | تکلیف مشاوران املاک چه می شود؟
وی با یادآوری این‌که ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در کشور داریم، گفت: طرح مسکن مهر حدود ۱۰ سال یتیم بود که پس از این مدت صاحب پدر شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که نهضت ملی مسکن حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار واحد آن شامل پروژه‌های مسکن مهر و مسکن روستایی تکمیل شده و مردم در آن ساکن شده‌اند.

عباسی با بیان این‌که واحدهای ۲۵ متری مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیست، ‌ افزود: سیاست دولت واگذاری زمین به مردم و ساخت مسکن تدریجی است. با مساکن ۲۵ متری که خارج از چارچوب‌های استاندارد است، مخالف هستیم. مسکن ۲۵ متری در شان مردم ایران نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha