سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 368430

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: باشگاه مثبت شهرستان زنجان از سال گذشته فعالیت خود را با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی آغاز کرده و در حال حاضر ۷۰ نفر از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

باشگاه مثبت چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح‌الله خدابنده‌لو هدف از ارائه خدمات باشگاه مثبت را بالا بردن سطح سلامت جسمی افراد مبتلا به اچ آی وی عنوان و اظهار کرد: آگاهی‌بخشی در مورد سلامت جسمی، پایبندی به روش و سبک زندگی صحیح، آزمایش‌های دوره‌ای، مقاومت دارویی که ممکن است اتفاق بیفتد، پرهیز از خود درمانی و ... از جمله خدماتی است که در باشگاه مثبت به گروه‌های هدف ارائه داده می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های سلامت روان، مشاوره‌های قبل از تشخیص، ارتقاء باورهای دینی، چگونگی آشکارسازی وضعیت ابتلا، مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، آزمایش و ترویج رفتارهای بی‌خطر و کم‌خطر، مشاوره برای زوج‌های مبتلا و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج دارند و ... از دیگر برنامه‌های آموزشی باشگاه مثبت بهزیستی است.

خدابنده‌لو ارائه خدمات در زمینه سلامت جسمی، سلامت روح و روان، سلامت جنسی و باروری، ارائه خدمات در زمینه خانواده افراد HIV مثبت و حمایت اقتصادی را از جمله خدمات قابل ارائه در این باشگاه برشمرد.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: تعدادی از این بیماران توسط مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها به باشگاه‌های مثبت ارجاع داده می‌شوند و تعداد دیگری نیز به صورت مستقیم به این مراکز مراجعه کرده و بعد از تشکیل پرونده عضو آن می‌شوند.

وی افزود: یکی از رویکردهای این برنامه این است که افراد مبتلا به HIV از حقوق اساسی خود آگاه باشند و با رفع انگ و تبعیض، مقدمات بازگشت آنان به اجتماع با رویکرد سلامت مثبت، کرامت و پیشگیری فراهم شود.

خدابنده‌لو بیان کرد: باشگاه یاد شده می‌تواند با حمایت از خانواده افراد HIV مثبت و جلب مشارکت آنان، ‌به این افراد و خانواده‌های آنان کمک‌های بسزایی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha