یک مطالعه جدید گزارش می دهد که افزایش دما ناشی از تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به تولدهای نارس بیشتر در سراسر جهان شود.

گرم شدن جهان ممکن است به معنای افزایش زایمان های زودرس باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، محققان به ارتباط قوی بین قرار گرفتن در معرض گرمای شدید در سه ماهه سوم بارداری و خطر زایمان زودرس پی بردند.

«یومینگ گوئو»، محقق ارشد از دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا، گفت: «دمای بالا در شب می‌تواند ریتم شبانه روزی را مختل کند و به طور بالقوه بر فشار خون تأثیر بگذارد، که ممکن است برای افراد باردار مشکل‌ساز باشد.»

گوئو افزود: «با توجه به افزایش پیش‌بینی‌شده دماهای شدید با گرم شدن زمین، درک تأثیرات آن بر نتایج تولد و توسعه راهکارهایی برای کاهش خطرات بسیار مهم است».

برای این مطالعه، محققان ۱.۲ میلیون تولد را در سیدنی استرالیا بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ دنبال کردند که از این تعداد بیش از ۶۳۰۰۰ نوزاد نارس بودند.

این تیم این داده‌ها را با داده‌های دمایی تاریخی و سایر عواملی که می‌توانند بر قرار گرفتن در معرض گرما تأثیر بگذارند، مانند پوشش درخت و گیاهان مقایسه کردند.

محققان دریافتند قرار گرفتن در معرض گرمای شدید در روز و شب در سه ماهه سوم بارداری به شدت با افزایش خطر زایمان زودرس مرتبط است. چنین ارتباطی در سه ماهه اول و دوم وجود نداشت.

شدت این رابطه برای زنانی که در مناطقی با درختان و سرسبزی بیشتر زندگی می‌کردند اندکی کاهش یافت و این احتمال را افزایش داد که هوای خنک ممکن است از مادران باردار در برابر گرمای شدید محافظت کند.

گوئو گفت: «وجود فضای سبز، به ویژه درختان، پتانسیل کاهش سطح گرما و کاهش خطرات زایمان زودرس مرتبط با گرما را دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha