سیستان و بلوچستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان گفت: راه دسترسی حدود ۱۷۸ روستا مسدود شده است که در بخشی از آنها همچنان جریان آب برقرار است و امکان بازگشایی تا فروکش کردن آب وجود ندارد.

انسداد راه دسترسی بیش از 100 روستا درجنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد اکبری در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: سایر نقاط که آب فروکش کرده و با ایجاد خاک‌ ریزی امکان تردد، فراهم شده است و برنامه‌ریزی شده تا ۱۰ روز تمام مقاطعی که دچار آب بردگی شده، ترمیم و تردد برقرار شود.

وی افزود: با تاکید وزیر، دستور داده شد. فعلاً به صورت موقت ۵۰ میلیارد تومان در چهار سرفصل، برای اجاره ماشین آلات و خرید مصالح و بازسازی راه و ابنیه فنی، به جنوب استان تخصیص یابد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، راهداران استان افزود: با تلاش شبانه روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده در ایرانشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند، چابهار و نیک شهر مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

وی افزود: بر اثر بارندگی راه‌های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شده است که ۵۰ اکیپ و ۳۴۰ نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده‌اند و میزان خسارت وارده به روستاهای شمال استان نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اکبری افزود: ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود ۲۰ دستگاه از استان‌های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است و ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

وی ادامه داد: حدود دو هزار کیلومتر راه آسیب دیده در جنوب استان و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل و آب نما و محورهایی که در حاشیه کوهستان و تراشه‌های سنگی است که در اثر بارندگی ریزش کرده و اکیپ‌های راهداری در حال پاکسازی راه‌ ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha