شرکت‌ها برای این‌که بتوانند در بازار کاری به کار خود ادامه دهند و مشتریان خود را جذب کنند، باید به موارد مهمی نظیر بستر اقتصادی و بازاریابی توجه داشته باشند.

اقتصاد و مارکتینگ چه نقشی در رشد شرکت ها دارند؟


اقتصاد و مارکتینگ مکمل یکدیگر هستند و اگر یکی از آن‌ها را از روند رشد شرکت‌ها حذف کنیم، بی‌شک کسب‌وکارها آسیب می‌بینند و از بین می‌روند. باتوجه‌به این مسئله، افرادی که در رده‌های مدیریتی هستند، باید به این موارد توجه داشته باشند تا بتوانند شرکت خود را به خوبی مدیریت کنند و در بحران‌ها عملکرد مناسبی داشته باشند.

بازاریابی، راهی برای جذب مشتریان

اقتصاد و مارکتینگ درست به شما کمک می‌کنند مشتریان خود را جذب کنید. به‌طور مثال، تصور کنید که شما به تازگی کسب‌وکاری را در زمینه تجهیز زمین‌های ورزشی راه‌اندازی کرده‌اید و اکنون به‌دنبال جذب مشتریان هستید. شما ابتدا باید نیاز خود را شناسایی کنید و بدانید که باید به سراغ کدام مشتریان بروید. پس از آن، می‌توانید برنامه‌ریزی‌های مالی را برای برنامه‌های بازاریابی خود انجام دهید.

بازاریابی و تامین منابع مالی

بهتر است بدانید بدون توجه به منابع مالی نمی‌توان برنامه‌های بازاریابی را پیش برد و در اینجاست که اقتصاد و مارکتینگ با یکدیگر گره می‌خورند. برنامه‌های بازاریابی گران‌قیمت هستند و شما باید بودجه مناسبی را برای این‌کار در نظر داشته باشید. حتی باید بدانید شما در ابتدا باید برای برنامه‌های بازاریابی خود اقدام کنید و انتظار درآمد نداشته باشید؛ زیرا تا مشتریان شما را بشناسند و وارد کسب‌وکارتان شوند، زمان زیادی نیاز است و شما باید منابع مالی خود را به خوبی تقویت کنید؛ به‌همین دلیل، مبحثی به نام سرمایه به‌وجود می‌آید.

البته باید بدانید سرمایه مفهوم بسیار کلی است و تنها بودجه اقتصادی را که برای بازاریابی کنار می‌گذارید، شامل نمی‌شود. مقدار هزینه‌ای که شما برای خرید جنس یا کالا نیاز دارید، هزینه‌های اجاره دفتر و هزینه‌هایی که قرار است برای شروع کسب‌وکار خود انجام دهید، همگی در زیر مفهوم سرمایه قرار می‌گیرند؛ به‌همین دلیل، میزان سرمایه‌ای که شما برای شروع کار خود به آن نیاز دارید، بسیار مهم است و می‌تواند نقطه پیشرفت شما را در بازار هدف مشخص کند. اگر در این زمینه تخصص ندارید، باید با مشاوران بازاریابی مشورت کنید.

اقتصاد و مارکتینگ چه نقشی در رشد شرکت ها دارند؟

چقدر بودجه برای بازاریابی نیاز است؟

یکی از سوالاتی که همواره در زمینه اقتصاد و مارکتینگ پرسیده می‌شود، در این باره است که چقدر بودجه برای بازاریابی نیاز است. پاسخ به این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ اولا، شما باید تعیین کنید که بازار هدف شما کدام بازار است و برای رشد در آن بازار به چه میزان بودجه‌ای نیاز دارید. همچنین، باید به این مسئله توجه داشته باشید که کمپین‌های تبلیغاتی خود را در کدام مسیر می‌خواهید پیش ببرید. به‌طور کلی، باید بگوییم هرچقدر سرمایه‌گذاری شما در این بخش بیشتر باشد، به همان اندازه به موفقیت بیشتری خواهید رسید و در مسیر خود موفق‌تر خواهید بود.

آیا باید همیشه بودجه‌ای را برای بازاریابی کنار بگذاریم؟

ممکن است اکنون در زمینه اقتصاد و مارکتینگ این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بخش بازاریابی شما همیشه باید بودجه داشته باشد؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت است. شما هرگز نباید تصور کنید که بازاریابی یک کار دوره‌ای است و پس از مدتی باید آن را کنار بگذارید. شما همیشه باید در زمینه بازاریابی فعال باشید و بتوانید کمپین‌های خود را پیش ببرید. این کار باعث می‌شود که در مقابل چشم مشتریان قرار گیرید و بتوانید به خوبی در بازار هدف خود رشد کنید. باتوجه‌به این موارد، بخش بازاریابی شما همیشه نیازمند تامین بودجه است.

آیا با بازاریابی می‌توانیم نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهیم؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که پس از توجه به بحث اقتصاد و مارکتینگ، سریعا به رشد می‌رسند و می‌توانند سرمایه خود را افزایش دهند. بااین‌که شما با بازاریابی درست و اصولی و صرف هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه می‌توانید برنامه‌های بازاریابی خود را به خوبی پیش ببرید؛ اما باید بدانید این امر بدین معنا نیست که شما سریعا در بازار هدف خود رشد می‌کنید و نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهید. نرخ بازگشت سرمایه ممکن است یک سال پس از برنامه‌های اصولی شما به‌دست بیاید؛ بنابراین، در این مسیر باید صبور باشید و هرگز شتاب‌زده عمل نکنید.

در مواقع بحران چگونه عمل کنیم؟

بااین‌که اقتصاد و مارکتینگ درست باعث می‌شوند که شما همیشه در بازار روندی صعودی داشته باشید؛ اما این امر بدین معنا نیست که هیچ‌گاه مواقع بحران در کسب‌وکار شما وجود نخواهد داشت؛ اما باید بدانید با برنامه‌ریزی‌های درست بازاریابی می‌توانید از وقوع بحران در کسب‌وکار جلوگیری کنید. حتی زمانی که با بحران روبه‌رو شدید، باید استراتژی‌های کاری خود را پرقدرت پیش ببرید تا بتوانید در کار خود به موفقیت برسید.

اقتصاد و مارکتینگ، رمز موفقیت کسب‌وکارها

تمامی کسب‌وکارها باید به این امر واقف باشند که اقتصاد و مارکتینگ در کنار یکدیگر رمز موفقیت آن‌هاست و درصورتی‌که آن‌ها به این مسئله توجه داشته باشند، می‌توانند برند خود را به یک برند شناخته‌شده تبدیل کنند؛ بنابراین، کسب‌وکارها از همان ابتدا باید با مشاوران بازاریابی در تماس باشند و اطلاعات کاملی را از آن‌ها دریافت کنند. همچنین، براساس داده‌هایی که در کسب‌وکار خود دریافت کرده‌اند، باید استراتژی‌های بازایابی خود را پیش ببرند تا به نتیجه برسند. این مسئله آن‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد و می‌تواند شکست‌ها را به میزان زیادی کاهش دهد.

اقتصاد و مارکتینگ چه نقشی در رشد شرکت ها دارند؟

برای پیگیری موارد مرتبط با اقتصاد و مارکتینگ به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اقتصاد و مارکتینگ در اختیار شما قرار دهیم. این دو مفهوم به یکدیگر بسیار نزدیک هستند و شما برای موفقیت در کار خود باید بر هر دو توجه و تمرکز داشته باشید. درصورتی‌که بودجه مالی شما تامین نشود، نمی‌توانید در برنامه‌های بازاریابی خود به موفقیت برسید. اگر به‌دنبال مرکز معتبری برای دنبال کردن مفاهیم تازه دررابطه‌با اقتصاد و مارکتینگ هستید، می‌توانید به مجله آسمونی مراجعه کنید. این مجله خواندنی‌های سبک زندگی و سینما، همینطور آموزش آشپزی، در کنار اطلاعات ضروری مربوط به مراکز شهری و خدمات شهروندی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند به اطلاعات به‌روزی دسترسی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha