دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 368770

حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: کرونا نسبت به سه تا چهار ماه پیش، رو به افزایش است.

کرونا با تغییر چهره دوباره آمد

به گزارش سلامت نیوز، هم میهن نوشت: کرونا همچنان در کشور جان می‌گیرد. در اطلاعیه‌ وزارت بهداشت آمده است: از یکشنبه هفته گذشته (۶ اسفند) تا روز گذشته ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۲۸۰ نفر آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۶۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۷ روز گذشته، ۸ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

حسین کرمانپور، رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: کرونا نسبت به سه تا چهار ماه پیش، رو به افزایش است و البته طبیعت این ماه‌هاست که تعداد مبتلایان افزایش می‌یاید زیرا با سردشدن هوا، تجمع افراد در محیط بسته افزایش می‌یابد.

متاسفانه دانش‌آموزان کمترین رعایت را در مدارس دارند و از آنجا که اطلاع‌رسانی نشده است، مراقبت‌ها نیز کمتر بوده است. بنابراین این افراد بیشترین سهم انتقال را دارند. اما در سطح کلان در صورت تاکید بر رعایت بهداشت فردی این سویه قابل کنترل بوده است و جای نگرانی ندارد.

متاسفانه در برخی از مبتلایان شاهد ترکیب بیماری‌ها یعنی سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سویه جدید کرونا هستیم. این رویه موجب شده تا شدت بیماری افزایش یابد و گاهی افراد قادر به عبور از بیماری نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha