سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 368844

سخنگوی صنعت آب گفت: موجودی مخازن سدهای کشور تا ۱۳ اسفندماه، معادل ۲۲.۹۳ میلیارد مترمکعب است که ۳ درصد افت نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

کاهش ۳ درصدی حجم آب مخازن سدها نسبت به سال گذشته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه بارش‌های اخیر کم‌بارشی پاییز را جبران نکرد، گفت: موجودی مخازن سدهای کشور تا ۱۳ اسفند با ۴۶ درصد پرشدگی، معادل ۲۲.۹۳ میلیارد مترمکعب است که ۳ درصد افت نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

فیروز قاسم‌زاده با اشاره به بارش‌های خوب روزهای اخیر اظهار داشت: هر چند طی هفته گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در اغلب نقاط کشور بودیم، اما کم بارشی‌های پاییز موجب شده تا این بارش‌ها سهم مورد نیاز سدهای کشور را به طور کامل تأمین نکند.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.

وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری


سخنگوی صنعت آب کشور با تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اسفند گفت: ورودی سدهای کشور در حال حاضر ۱۱.۸۹ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۱۲ درصدی روبروست. این در حالی است که میزان ورودی به سدهای کشور در سال گذشته ۱۳.۴۵ میلیارد مترمکعب بوده است.


وی در خصوص خروجی سدهای کشور نیز گفت: خروجی سدهای کشور از ۸.۸۲ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۱۰.۶۶ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۱ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

قاسم‌زاده، موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ با ۴۶ درصد پرشدگی، معادل ۲۲.۹۳ میلیارد مترمکعب خواند و بیان داشت: این میزان در سال گذشته ۲۳.۶۷ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۳ درصد افت نسبت به سال گذشته است.


سخنگوی صنعت آب کشور، با اشاره به حجم پایین ذخیره سدهای تهران، درصد پرشدگی سدهای پایتخت را ۱۳ درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۱۳ اسفند ماه با رشد ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ایستگاه‌های باران‌سنجی وزارت نیرو، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت دارای ۲۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha