چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 368865

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور طی پنج روز آینده و افزایش آلودگی هوا طی امروز (۱۶ اسفندماه) در کلانشهرها خبر داد.

بارش باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: امروز (۱۶ اسفندماه) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار و رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در اواخر وقت در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۱۷ اسفندماه) گستره بارش آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه ، کردستان، زنجان ،قم ، مرکزی ، همدان ، قزوین ، البرز ،تهران لرستان و چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: جمعه (۱۸ اسفندماه) در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه (۱۹ اسفندماه) در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه با تشدید و گسترش بارش در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

وی افزود: چهارشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می‌یابد. از پنجشنبه تا یکشنبه در جنوب جنوب شرق و شرق وزش باد شدید رخ می دهد.

وی افزود: امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است دریای خزر نیز پنجشنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۷ اسفند ‌ماه) نیمه ابری، غبار صبحگاهی، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه ‌ ( ۱۸ اسفند ماه) کمی ابری تا نیمه ابری،گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha