رییس سازمان برنامه و بودجه، در ارتباط با وضعیت بودجه سلامت در سال آینده، توضیحاتی داد.

اوضاع بودجه سلامت در ۱۴۰۳/ رشد درآمد در بخش درمان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، شاید مهم‌ترین موضوع و چالش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بودجه و منابع مالی برای اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه سلامت باشد.

روز گذشته اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، یک مهمان ویژه داشت.

داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در این اجلاس حضور یافت و سخنرانی کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به افزایش ۸۰ هزار میلیارد تومانی تخصیص منابع به بخش بهداشت و درمان در سال جاری، گفت: بخش سلامت و درمان جزو اولویت‌های کشور است و سال آینده رشد خوبی برای منابع این بخش و بیشتر از سایر بخش‌ها دیده شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش بهداشت و سلامت، در خصوص پیش‌بینی منابع برای این بخش در سال آینده اظهار داشت: بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در سازمان برنامه و بودجه در حال نهایی شدن است و منتظر هستیم تا مجلس بخش نخست بودجه را به ما ابلاغ کند.

منظور افزود: در بخش دوم لایحه بودجه برای همه بخش‌های دولت از جمله بهداشت و درمان پیش‌بینی خوبی انجام شده است که باید با وزرا و مسئولان وزارتخانه‌ها در مورد آن گفت‌وگو داشته باشیم و آماده خواهد شد تا بتوانیم در نخستین فرصت در هیأت دولت به تصویب برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دو بخش منابع در حوزه سلامت داریم، گفت: یکی منابعی است که خود بخش سلامت به عنوان درآمد اختصاصی تولید می‌کند که این‌ها همان دریافتی‌ها از محل تعرفه‌ها است و در این قسمت رشد خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم.

منظور ادامه‌داد: بخش سلامت و درمان جزو اولویت‌های کشور است، بر این اساس در بودجه عمومی، رشد منابع بخش درمان از سایر بخش‌ها در سال آینده بیشتر خواهد بود.

وی بیان‌داشت: امسال حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع به بخش بهداشت و درمان تا پایان سال تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته (۲۳۷ هزار میلیارد تومان) حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور گفت: بخشی از این افزایش از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین شده و بخشی هم از طریق یک درصد مالیات ارزش افزوده سلامت و منابع بودجه عمومی بوده است. بر این اساس تخصیص اعتبار در سال جاری رشد خوبی داشته، اما نیازها در بخش بهداشت و درمان فراتر از منابعی است که تاکنون تحقق پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم سال آینده این منابع را تقویت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha