دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراجعه به اپلیکیشن "شما" و همچنین سایت "حمایت" دو روشی است که سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به‌ آن و قید کد ملی از دریافت اعتبار خرید کالابرگی مطلع شوند.

روش‌های استعلام کالابرگ چگونه است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک به مناسبت ایام دهه فجر از 17 بهمن‌ ماه 1402 آغاز شد و بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح تا 17 اردیبهشت ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

در این طرح، اعتبار تشویقی کالابرگ از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان افزایش یافته است. سبد کالایی این طرح شامل 11 قلم کالای اساسی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) با قیمت‌های مبنای سال 1401 است که مابه‌التفاوت آن با قیمت روز (1402) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد. این سبد کالایی با هدف تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد انتخاب شده است.

در همین ارتباط مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی از 17 اسفندماه آغاز شده و خانواده‌های مشمول (دهک یک تا هفت) می‌توانند در مدت زمان یک ماه با مراجعه به 220 هزار فروشگاه و مغازه، اقلام مورد نیاز خود را خریداری و از اعتبار تشویقی 220 هزار تومانی استفاده کنند.

در همین ارتباط روش‌های استعلام کالابرگ برای افراد مشمول اعلام شده است.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد خانواده‌ها می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی و یا مشمول بودن خود از طرح کالابرگ الکترونیک به دو روش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مراجعه به اپلیکیشن "شما" و همچنین سایت "حمایت" دو روشی است که سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به‌ آن و قید کد ملی از دریافت اعتبار خرید کالابرگی مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حبیب اله زهرائی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    کالا برگ به من تعلق میگیرد
  • روحی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام خدمت مسوولان که دغدغه های گرفتاری مردم رادارند ولی بد بحال مسوولان که با تصمیم های اشتباه زندگی مردم را دچار مشکلات می‌کنند ویکی از اون مشکلات زندگی تورم با درآمد مردم نمیخواند وبااین کالا برگ که نمیدونم چه کسانی تصمیم گیری کردن وخوب بود اگر مسئولان قبل از تصمیم گیری خود را در شرایط مردم قرار بدهند وبعد تصمیم درست رابگیرن وان هم اگر مسوولان بفهمند که یک خانواده ۳نفره حتما قبلا ۵ نفر بودن ویا در آخر این افراد فقط خودشان نیستند ومهمان وداماد وغیره به منزلشان رفت وآمد می‌کنند واین مقدار ناچیز که به عنوان کالا برگ ویا یارانه می‌دهند به اندازه یگ روز آنها نمی‌شوند و درد مردم زیاد است ومسئولان در خواب غفلت خدا هدایتشان کنند