مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره ساماندهی دستفروشان در آستانه نوروز گفت: درحال حاضر در مناطق ۱۵ خرداد و تجریش، مشکل سد معبر وجود ندارد.

دستفروشان تا عید نوروز در چهارراه ولیعصر می‌مانند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،سعید بیگی، در نشست خبری مشترک مدیران عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اصحاب رسانه افزود: در ایام پایانی سال در منطقه چهارراه ولیعصر، دستفروشان درخواست کردند تا عید نوروز با ایشان همکاری شود. شهردار تهران نیز تأکید دارد که این قشر آسیبی نبیند.


بنابراین، برنامه نظم‌بخشی به منطقه چهارراه ولیعصر، بعد از عید نوروز و با استفاده از طرح هنری جدیدی اجرا می‌شود.به گفته وی، اصلاح ترافیکی در منطقه هم در این محدوده به صورت منسجم انجام خواهد شد.بیگی خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد در این حوزه شناسنامه‌دار شده‌اند و مشخصات آنان در درگاه ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این دستفروشی شغلی غیررسمی بود، افزود: خواست دولت و مجلس این است که این شغل رسمی شود. در مرکز مطالعات مجلس سال‌ها در این خصوص مطالعه صورت گرفت و اکنون تصمیمات به صورت عملی به اجرا در آمده است. راه‌حل ساماندهی دستفروشی هم به رسمیت شناختن این شغل است.


مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: از این پس دستفروشان شناسنامه‌دار در غرفه‌هایی که در مناطق خوب شهر تعیین شده‌ است، می‌توانند مشغول به کار شوند. با این کار مافیاها، اتباع غیرمجاز و سودجویان حذف می‌شوند. این اقدامات باتوجه به کار تحقیقی و همچنین بررسی برنامه‌های مشابه در ۲۰ کشور مختلف در این حوزه، انجام شده است.


او درخصوص آغاز رسمی ثبت‌نام‌ها در سامانه گفت: پس از بررسی‌ها و انجام تست‌های اولیه، ثبت‌نام آغاز می‌شود. پس از انجام ثبت‌نام و اخذ مجوز، شخص می‌تواند در سامانه شهرزاد وارد شده و با استفاده از QR کدی که دارد، غرفه مورد نظرش را در محل دلخواه خود انتخاب و رزرو کند. در مدل فعلی، تا آخر فروردین سال آینده، ثبت‌نام ۵ هزار نفر انجام می‌شود.



نصب دوربین روی لباس و خودروی مأموران شهربان در دو منطقه


مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در این نشست گفت: با کمک شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۶ فضاهای خوبی در چهارراه ولیعصر آماده‌سازی و غرفه‌بندی شده است و بحث ساماندهی دستفروشان این منطقه و شناسنامه‌دار شدن آنان از طریق درگاه مجوزها بزودی انجام می‌شود.


رنجبریان، درباره نصب دوربین روی لباس مأموران شهربان، توضیح داد: از خردادماه امسال طرح نصب دوربین روی البسه و خودروها شروع شد. در گام اول مجوزهای لازم دریافت شد و در زمستان دریافت مجوزها تکمیل شد. کارگروه تشکیل و شیوه‌نامه اولیه آماده شد.دستگاه‌های نظارتی و فاوا هم در نشست‌ها حضور داشتند. در دو منطقه پایتخت، دوربین‌ها نصب شده و درحال استفاده است. دوربین‌ها آفلاین و آنلاین هستند و اکیپ‌ها در این دو مدل اجرایی فعالیت دارند. دوربین خودرویی هم آغاز به کار کرده است.


مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران افزود: به صورت پایلوت دو اکیپ تا ۲۰ فروردین فعال هستند و پس از آن برای کلیه مناطق دوربین‌ خریداری می‌شود و اعتبار برای یک‌سوم اکیپ‌ها تقریباً موجود است. در کل ۴۵۰ اکیپ در سطح شهر تهران فعال هستند.یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان هم پیشنهاد نصب دوربین خودرویی روی چراغ را داده است و در مرحله تحقیق در این خصوص هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha