وزیر بهداشت از توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو برای تعطیلات نوروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: ذخیره دارویی کشور کافی است .

ذخیره دارویی کشور کافی است/ مراجعه ۱.۵ میلیون نفر به اورژانس‌ از آغاز طرح سلامت نوروزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در جمع خادمان سلامت در دارالشفای حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در ایام نوروز، نیروهای دائمی و داوطلب از خراسان رضوی و خارج از این استان در شهر مشهد حضور یافته و به مهمانان نوروزی امام رضا(ع) خدمت رسانی می‌کنند که خوشبختانه آمادگی بالای تک تک آنها در ارائه خدمات بموقع به هموطنان مشهود است.

وی اضافه کرد: این نیروها خدمات سرپایی را با کیفیت مطلوب به زائران و مجاوران ارائه می‌دهند و چنانچه دریافت خدمات بستری مورد نیاز باشد، بلافاصله فرد، متناسب با نیاز وی به بیمارستان انتقال می‌یابد.

وزیر بهداشت با بیان این که دارالشفاء امام رضا (ع) در امر درمان کمک بزرگی به نظام سلامت می‌کند، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت حمایت از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله آزمایشگاه آن است؛ ‌چرا که بار مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده و پاسخگوی بسیاری از مراجعات است.

وی گفت: در آزمایشگاه دارالشفاء حرم رضوی کارهای خوب بسیاری انجام شده، اما برخی از تجهیزات این بخش باید به‌روزرسانی شود.

عین اللهی با اشاره به دیداری که با حجت‌الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در سفر قبلی خود به مشهد داشت، افزود: در این دیدار بر حمایت وزارت بهداشت از مجموعه دارالشفاء حرم رضوی تاکید کردیم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هیات امناء ارزی برای به روز رسانی تجهیزات پزشکی این مجموعه مأموریت یافتند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از خدمات طرح سلامت نوروزی پرداخت و گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا پایان روز دوم فروردین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۰ هزار نفر بستری شدند؛ همچنین ۸۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان ها انجام شد که ۲۰ هزار مورد آن در زمره اعمال اورژانسی بود.

وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۸۰ هزار بیمار از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌ها منتقل شده اند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر آنها بیمار داخلی و مبتلا به سکته‌های قلبی و مغزی و ۲۰ هزار نفر دیگر مصدومان و مراجعان جاده‌ای بوده اند.

وی افزود: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر دچار عارضه ‌شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه های اورژانس مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت افزود: در طول سال، خدمات درمانی اورژانسی و انتخابی در بیمارستان‌ها انجام می شود و در تعطیلات نوروزی بیشترین تمرکز بر خدمات اورژانسی بوده و به همین جهت پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان حوزه درمان موظفند طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در محل خدمت خود حضور داشته باشند؛ همچنین در این ایام اعمال جراحی غیراورژانسی انجام نشده و این اعمال به بعد از تعطیلات نوروزی موکول می شود.

عین‌اللهی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز عنوان کرد: در این راستا تاکنون ۷۱۰ هزار بازدید از مراکز و مجموعه‌های خدمات رسانی در حوزه‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سراسر کشور انجام شده است. حدود ۷۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم سازی شده و ۲۳۰۰ مرکز متخلف پلمب و صاحبان این مراکز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو در تعطیلات نوروز در سراسر کشور

هشدار وزیر بهداشت نسبت به افزایش گازگرفتگی

وزیر بهداشت در جریان بازدید از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی پیرامون حرم مطهر رضوی از توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو در تعطیلات نوروز در سطح کشور خبر داد و گفت: ذخیره دارویی کشور کافی است و به گونه ای تدبیر شده تا بیماران خاص نیز به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

وی اظهار کرد: امسال شاهد رشد قابل توجهی در ارائه خدمات به زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در تمامی حوزه‌ها از جمله در حوزه سلامت بودیم و هر بیماری که به مراکز درمانی شهر مشهد مراجعه کند، خدمات به‌موقع و مورد نیاز را با کیفیت مناسب دریافت می نماید.

وزیر بهداشت با اشاره به تدابیر مناسبی که با همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اتخاذ شده و اعتباراتی که به وزارت بهداشت، تخصیص یافته، افزود: عمده داروهای مصرفی بیماران در ایام نوروز به‌ خصوص موارد پرمصرف به میزان کافی تامین شد و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت.

عین‌اللهی با بیان این که برخی از داروها ستاره‌دار شده و صرفاً با نسخه نشان‌دار پزشک متخصص عرضه می‌شود، افزود: امسال توجه بیشتری به «خدمات پیک دارو» شده تا دارو به منازل بیماران ارسال شود.

وی با ذکر اینکه تا امروز میزان حوادث نوروزی کمتر از سالهای گذشته بوده، تاکید کرد: طبق آخرین آمار ثبت شده تا قبل از پایان دور نخست سفرهای نوروزی کاهش ۴ درصدی مراجعات به مراکز درمانی، کاهش ۱۳ درصدی اعزام مصدوم و بیمار به بیمارستان، کاهش ۱۰ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس ۱۱۵ و کاهش یک درصدی بستری‌ها و همچنین افزایش ۴ درصدی انجام اعمال جراحی به نسبت مدت مشابه در سال قبل داشتیم.

وزیر بهداشت، با هشدار نسبت به افزایش مسمویت با گاز منواکسیدکربن، علت آن را استفاده مسافران نوروز از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در فضاهای بسته عنوان کرد و افزود: مردم عزیز باید در این خصوص مراقبت کنند تا دچار حادثه نشوند.

دکتر عین‌اللهی در پایان گفت: برای محیط و پیرامون حرم مطهر رضوی، تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده تا خدمات حوزه سلامت را به‌خوبی ارائه شود، مدیریت این مکان مقدس با آستان قدس رضوی است و پایگاه اورژانس ۱۱۵ صحن پیامبر اعظم(ص) در آن فعال است و در پیرامون حرم مطهر رضوی هم ایستگاه های سلامت به همراه تجهیزات لازم تدارک دیده شده که فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha