سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 369746

سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو گفت: «مسئول فنی واجد شرایط، همان دکتر داروساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.»

فعالیت غیرمجاز داروخانه‌ها بدون مسئول فنی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات دارویی در ایام تعطیلات علاوه بر داروخانه‌های شبانه روزی، داروخانه‌های روزانه و نیمه وقت متقاضی با شرط حضور مسئول فنی به صورت کشیک، خدمات دارویی ارایه می‌دهند.

دکتر مینا آژوغ گفت: در خصوص عدم حضور مسئول فنی در زمان تحویل دارو به مشتری و بیماران پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت داروخانه‌ها بدون داشتن مسئول فنی غیر مجاز است بیان کرد: مسئول فنی واجد شرایط، همان دکتر داروساز است که باید در تمام ساعات فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

سرپرست اداره امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش در مورد عرضه دارو، کنترل نهایی و صحت تحویل دارو به مشتری بر اساس نسخه پزشک افزود: مسئول فنی حاضر در داروخانه باید کنترل نهایی دارو را انجام دهد و پاسخگوی سئوالات مشتریان در این زمینه باشد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو در مورد داروخانه هایی که بدون حضور مسئول فنی فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت داروخانه بدون حضور مسئول فنی غیر مجاز است و مسئول فنی واجد شرایط که همان دکتر داروساز است باید در تمام ساعت های فعالیت در داروخانه حضور داشته باشد.

آژوغ گفت: هر مکانی که عرضه دارو در آن بصورت غیرقانونی و بدون مجوز ارائه شود پس از مطلع شدن و دریافت گزارش، تعطیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha