سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 369747

 سرمایه گذاری های ویژه امارات در بخش سلامت و بهداشت این کشور و همچنین شرایط کاری مطلوب و روبه رشد باعث شده تا در سال های اخیر و بخصوص پس از پاندمی کرونا، تقاضا برای ورود به بازار کار این کشور توسط متقاضیان کادردرمان بسیار افزایش یابد. در این مقاله به شرایط و مراحل وروود به بازار کار دبی برای پرسنل کادر درمان می پردازیم.

شرایط استخدام کادر درمان در دبی

استخدام کادر درمان یکی از مسائل حیاطی در سیستم بهداشت و درمان هر کشوری می باشد. کشور امارات و اللخصوص شهر دبی نیز به دلیل توسعه روزافزون صنعت گردشگری و جذب جمعیت بین الملل، به عنوان یکی از پیشروهای جهانی در این صنعت شناخته می شود. با افزایش جمعیت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در دبی، نیاز به پزشکان و پرستاران متخصص و کارآمد رو به افزایش است که البته شرایط مناسب کاری و درآمد مناسب و کیفیت زندگی بالا باعث شده تا افراد بسیاری سالانه دبی را برای مهاجرت و اشتغال انتخاب کنند.

وروود به بازار کار دبی برای پزشکان و پرستاران با چالش ها و مراحل بخصوصی روبرو می باشد از جمله : ارسال مدارک به دیتافلو جهت بررسی که پروسه ای زمانبر است، شرکت در آزمون پرومتریک دبی و در نهایت درخواست کارت کار وزارت بهداشت دبی که پس از اخذ این مجوز شما به عنوان پزشک یا پرستار مجاز به انجام فعالیت در دبی می باشید.

در این مقاله به شرایط و مراحل مورد نیاز برای ورود به بازار کار دبی و استخدام در بیمارستان های دبی می پردازیم.

فرصت های بازار کار دبی برای کادر درمان:

  • جذابیت های مالی: دبی به عنوان یکی از شهرهای با درآمد بالا و مالیات بر درآمد صفر، میتواند جذابیت مالی بسیاری برای عوامل کادر درمان داشته باشد. درآمد پزشکان و پرستاران در دبی با توجه به موقیعیت شغلی و سطح مرکز متغیر می باشد اما بطور کلی حقوق و مزایا در دبی راضی کننده و متناسب با مخارج زندگی می باشد.

  • زیرساخت پیشرفته: زیرساخت پیشرفته و روبه رشد مراکز درمانی دبی، بستری برای رشد و ترقی را فراهم میکند که میتوان سالانه موقعیت های شغلی بهتری کسب نمود و رزومه ای قوی برای مراکز بهتر ارائه داد. اکثر افرادی که رزومه ای مناسب در دبی جمع آوری کرده اند جهت دریافت آفرهای شغلی مراکز آمریکایی اقدام نموده اند.

  • فرهنگ پویا: دبی به واسطه حضور ملیت های مختلف در این شهر دارای فرهنگ های متنوعی می باشد. این تنوع فرهنگ فرصت مناسبی را برای یادگیری و تبادل دانش و تجربه فراهم می سازد که میتواند در آینده ی شغلی تاثیر به سزایی گذارد.

  • تقاضای نیروی کار: با افزایش جمعیت و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در دبی، نیاز به پزشکان و پرستاران متخصص و کارآمد رو به افزایش است که البته شرایط مناسب کاری و درآمد مناسب و کیفیت زندگی بالا باعث شده تا افراد بسیار سالانه دبی را برای مهاجرت و اشتغال انتخاب کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز کار کادر درمان دبی:

در دبی و امارات متحده عربی، سیستم ارزیابی مدارک کادر درمان به دقت رعایت می‌شود و همه کارکنان در حوزه بهداشت و درمان موظف به ارائه مدارک معتبر برای اثبات تخصص و مهارت‌های خود هستند.

مدارک تحصیلی: کارکنان در حوزه بهداشت و درمان باید مدارک تحصیلی معتبر داشته باشند که توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات تعلیم و تربیت معتبر صادر شده باشند. این مدارک ممکن است شامل مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و مدارک مهندسی و دانشنامه‌های مرتبط با تخصص فرد باشد.

مدارک تخصصی: کارکنان تخصصی مانند پرستاران، دندانپزشکان، پرستاران عمل و... ممکن است نیاز به مدارک تخصصی داشته باشند که توسط مؤسسات تخصصی مرتبط صادر شده باشند.

تجربه کاری: معمولاً برای اشغال موقعیت‌های پیشرفته و مدیریتی در بخش بهداشت و درمان، نیاز به تجربه کاری مرتبط دارند. مدارکی که تجربه کاری را تایید می‌کنند نیز ممکن است مورد نظر باشد.

اخذ مدارک جدید: اگر یک کارکنان خارجی به دبی می‌آید، ممکن است نیاز به ارزیابی و تایید مدارک خود داشته باشد تا بتواند در سیستم بهداشت و درمان محلی مشغول به کار شود.

مراحل دریافت کارت کار وزارت بهداشت دبی

مراحل وروود به بازار کار دبی برای پزشکان و پرستاران:

انجام هر گونه فعالیت درمانی و بهداشتی در دبی نیازمند اخذ مجوز از وزارت بهداشت دبی می باشد که دریافت این مجوز مراحل بخصوصی دارد. درخواست برای مجوز وزارت بهداشت دبی برای تمامی پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران الزامی بوده و بدون داشتم این مجوز امکان فعالیت در دبی وجورد ندارد.

مراحل دریافت مجوز وزارت بهداشت دبی به شرح زیر می باشد:

  1. اخذ تاییدیه گروه دیتافلو

همه وزارت خانه ها و سازمان های بهداشتی سراسر دنیا، مرجعی را برای تایید و ارزیابی مدارک معرفی می کنند، که در کشورهای حوزه خلیج فارس، گروه دیتافلو مسئول صحت سنجی و تایید مدارک متقاضیان کادر درمان می باشد. معمولا گروه دیتافلو در هر کشوری رابط مربوط به خود را دارد که مسئول تحقیق و ارزیابی و استعلام ازمحل اشتغال و تحصیل شخص اقدام کننده را به عهده دارد. اطلاعات بیشتر مراجعه به اطلاعات وزارت بهداشت دبی

  1. شرکت در آزمون پرومتریک دبی

همانگونه که هر کشوری برای بررسی میزان مطالعات و دانش شما آزمونی برگزار میکند، مجری برگزاری آزمون ورودی به کشور امارات نیز شرکت پرومتریک است

بطور مثال برای آزمون پرومتریک پرستاران، 150 سوال و 165 دقیقه منظور شده است و باید به 55 درصد سوالات جواب مثبت داده شود

  1. درخواست کارت دی اچ ای دبی

DHA مخفف کلمه Dubai Health Authority بوده و منظور وزارت صحه یا بهداشت دبی میباشد. برای ورود به بازار کار باید این مجوز را داشته باشید، که این امر زمانی میسر می شود که شما در آزمون پرومتریک قبول شده و نتیجه مثبت دیتافلو را نیز به همراه داشته باشید.

مهاجرت کادر درمان به دبی

از کجا برای ورود به بازار کار دبی اقدام کنیم؟

دپارتمان کادر درمان موسسه ایمیگلو با کادر تخصصی متشکل از پرستاران، پزشکان، آماده ارزیابی مدارک و پاسخگویی به سوالات متقاضیان عزیز در رابطه با امور مهاجرت کادر درمان به دبی می باشد.

با توجه به اهمیت بررسی تخصصی مدارک و حساسیت موجود در صدور کارت کار وزارت بهداشت دبی، پیشنهاد میشود بعد از مطالعه ی مطالب سایت ایمیگلو با کارشناسان ما مشاوره ای رایگان داشته باشید.

سوالات پر تکرار در رابطه با شروع به کار عوامل کادر درمان در دبی:

  • آیا استخدام در بیمارستان های دبی بدون مجوز کار دبی امکان پذیر است؟ خیر، مجوز کار وزارت بهداشت دبی یا لایسنس DHA از الزامات اشتغال در دبی می باشد.
  • هزینه تمامی مراحل دریافت کارت کار دبی چقدر است؟ این هزینه با توجه به رشته، تخصص و مدارک متفاوت است. بطور حدودی صفرتاصد پروسه از مبلغ 4هزار درهم الی 5هزار درهم متغیر است.
  • آیا برای استخدام در مراکز دبی نیاز به ثبت شرکت در دبی است؟ خیر، با ثبت شرکت در دبی شما کارفرما محسوب شده و امکان همکاری با مراکز را از دست میدهید. با کارشناسان ایمیگلو در ارتباط باشید.
  • موسسه دولتی ایمیگلو در ایران شعبه ای دارد؟ خیر، موسسه ایمیگلو تنها در دبی مستقر می باشد.
  • راه های ارتباطی برای دریافت اطلاعات بیشتر چیست؟ شما میتوانید با شماره تماس و یا واتس اپ 00971581863558 یا آدرس ایمیل dha@immiglow.com با کارشناسان در ارتباط باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha