خانواده پرستار جوانی که دچار مرگ مغزی شده بود، به اهدای عضو رضایت دادند تا چند بیمار از مرگ نجات پیدا کند.

روایتی از یک پرستار جوان که بعد از مرگ هم ناجی بیماران شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سپهر کبیری از کودکی کمک به دیگران را دوست داشت و همین باعث شد در دانشگاه وارد رشته پرستاری شود و کار خود را با عشق و علاقه آغاز کند. او همه زندگی اش را وقف بیمارانی کرد که آنها را دوست می‌داشت و در سخت‌ترین شرایط مثل دوران کرونا کنارشان بود.

پارسا برادر کوچکتر سپهر می‌گوید: «از زمانی که برادرم کارش را به عنوان پرستار آغاز کرد به چشم دیدم که همه زندگی اش وقف رسیدگی به بیماران شد. او مدت‌ها در یک مرکز اعصاب و روان جانبازان کار کرد و مدت‌ها در بخش شیمی درمانی مشغول بود. در دوران کرونا ۷ بار بیمار شد، اما باز هم دست از کار نکشید، آخرین محل کارش هم بیمارستان امام خمینی (ره) بود و متاسفانه او را از دست دادیم.»

سپهر ۲۸ ساله در روزپنج شنبه ۱۶ ماه دچار خونریزی مغزی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند.

پارسا درباره وضعیت سپهر در روز پنج شنبه می‌گوید: «وقتی برادرم در خانه حالش بد شد، پدر و مادرم با اورژانس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند. از آنجایی که وضعیت برادر مساعد نبود بلافاصله او را به بیمارستان کوثر کرج منتقل کردند. برادرم ۱۲ ساعت تحت مراقبت‌های ویژه بود و پزشکان همه تلاش خود را کردند تا او دوباره سلامتی اش را به دست بیارود. مدتی پیش هم او دوباره حالش بد شد و تا پای مرگ رفت، اما خدا برادرم را به ما برگرداند. این بار هم فکر می‌کردیم او حالش خوب می‌شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.»

پسرجوان گفت: «پزشک متخصص بیمارستان عصر روز جمعه اعلام کرد که هرکاری از دستشان برآمده برای بازگردان سپهر به زندگی انجام داده اند اما متاسفانه او دیگر به زندگی باز نمی گردد ودچار مرگ مغزی شده است. همان موقع پیشنهاد اهدای عضو به پدر و مادرم داده شد تا برای این اینکار رضایت بدهند. شنیدن این خبر برایمان شوکه کننده بود. در عرض یک روز سپهر را از دست داده بودیم. با این حال هنوز امید داشتیم او دوباره به زندگی بازگردد، به همین خاطر تصمیم بر این شد او را به بیمارستان سینا منتقل کنیم.»

به این ترتیب بود که پرستار مهربان، از کرج به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و تیمی از پزشکان متخصص معاینات تخصصی خود را انجام دادند.

پارسا در این باره می گوید: «وقتی متخصصان بیمارستان سینا آب پاکی را روی دستمان ریختند و مرگ مغزی برادرم تایید شد تصمیم گرفتیم حالا که قرار است سپهر برای همیشه از پیش ما برود چه بهتر با اهدای اعضای بدنش جان چند بیمار نیازمند از مرگ نجات پیدا کند. برادرم زندگی اش را وقف بیماران کرده بود که دوباره سلامتی اشان را به دست بیاورند و حالا با این کار می توانستیم حتی زمان مرگش هم به بیماران خدمت کند و روحش برای همیشه آرامش پیدا کند.»

خداحافظی با سپهر

با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد و روز سه شنبه ۲۱ فرودین ماه پرستار مهربان در بهشت سکینه کرج در دل خاک آرام گرفت.

برادر سپهرگفت: روز خاکسپاری برادرم همه دوستان و آشنایان و همکاران او بودند اما برایم جالب بود، برادرم آنقدر با بیماران مهربان بود که حتی چند نفر از آنها وقتی با خبر شدند با ما تماس گرفتند و حتی یکی از بیماران وقتی تماس گرفت گفت حاضرم همه دار و ندارم را بدهم تا برای یک بار هم که شده دوباره لبخند سپهر را ببینم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha