پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 370187

کارشناسان تغذیه می‌گویند پس از یک ماه روزه‌داری برای حفظ نتایج به دست آمده مثل پاکسازی بدن، دفع سموم و کاهش وزن باید از الگوی سالمی پیروی شود، بنابراین، بعد از ماه رمضان توصیه می‌شود که روزه‌داران در برنامه غذایی خود تعادل و تنوع را رعایت کنند.

چگونه بعد از ماه رمضان به تغذیه روزانه برگردیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پاکسازی بدن، دفع سموم و کاهش وزن بدن روزه‌داران است. در این ماه اندام‌های مختلف بدن به ویژه دستگاه گوارش در شرایط استراحت و سم‌زدایی قرار می‌گیرد. اما متخصصان تغذیه می‌گویند که پس از یک ماه روزه‌داری باید برای حفظ نتایج به دست آمده، از الگوی سالمی برای تغذیه پیروی شود.

یک الگوی تغذیه‌ای خوب، سالم و مغذی ویژگی یا اصل مهم کفایت، تعادل، کنترل کالری، میانه‌روی و تنوع را داراست، با توجه به اینکه در ماه رمضان فرصت استراحت بیشتری به دستگاه گوارش داده شده است، با تمام شدن ماه رمضان رژیم غذایی به حالت سابق خود باز می‌گردد و وعده‌های غذایی از دو وعده سحر و افطار به مانند سابق به صبحانه، نهار و شام تبدیل می‌شود.

رعایت تعداد وعده‌ها برای همه گروه‌های سنی و همه افراد به ویژه افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشارخونی و کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد. همچنین رعایت تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی بسیار مهم است و برای رعایت تعادل و تنوع باید در طول روز از ۵ گروه اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، گروه میوه‌ها، گروه سبزی‌ها، گروه شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها استفاده شود. همچنین به مقدار خیلی کم از مواد غذایی متفرقه شامل روغن‌ها و شیرینی‌ها مصرف گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha