یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 370696

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته ۲۶ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با آتش سوزی/انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۹ نفر و فوت ۸ نفر شده است.

۲۶ حادثه آتش‌سوزی در هفته گذشته، ۸ فوتی بر جای گذاشت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«بابک یکتاپرست» سخنگوی سازمان اورژانس کشور با ارائه گزارشی از حوادث واقع شده در ۲۵ فروردین لغایت ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ گفت: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (EOC) ۵۰۹ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل آن (۱۸ تا ۲۴ فروردین) از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد کاهش۲۱ درصدی بودیم.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ۱۶۴ مورد حادثه ویژه ترافیکی (کاهش ۳۸ درصدی نسبت به هفته قبل) و ۳۴۵ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی (کاهش ۹ درصدی نسبت به هفته قبل) به ثبت رسیده است که طی این مدت ۱۳۹۴ نفر مصدوم/بیمار توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند و همچنین ۱۷۸ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته ۱۶۴ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۹۴۷ نفر که شامل ۸۳۷ مصدوم اعزامی، ۱۱۰ مصدوم درمان در محل و فوت ۵۴ نفر شد. بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان کرمان با ۱۷ حادثه (۹۹ مصدوم و ۵ فوتی)، استان خراسان رضوی با ۱۵ حادثه (۷۸ مصدوم و۳ فوتی) و استان آذربایجان غربی با ۱۳حادثه (۷۸ مصدوم و ۵ فوتی) است.

یکتاپرست با اشاره به اینکه بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های کرمان با ۹۹ نفر، خراسان رضوی و آذربایجان غربی با ۷۸ نفر و خوزستان با ۶۵ نفر و بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های خوزستان با ۹ نفر، سیستان و بلوچستان با ۸ نفر و فارس با ۶ نفر است، تصریح کرد: طی هفته گذشته ۷ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۸۶ نفر و فوت ۵ نفر شده است که معادل ۴ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته ۹ مورد حادثه ترافیکی مرتبط باتریلی/کامیون به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۴۸ نفر و فوت ۴ نفر شده است که معادل ۵ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. همچنین طی هفته گذشته ۱۴ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۶۹ نفر و فوت ۷ نفر شده است که معادل ۹ درصد ازسوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۹ حادثه ترافیکی مرتبط باموتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۳۱ نفر و فوت ۶ نفر شده است که معادل ۵ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست همچنین به گزارش آماری حوادث ویژه غیرترافیکی طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته ۳۴۵ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۴۴۷ نفر شامل ۳۹۵ نفر مصدوم اعزامی، ۵۲ مصدوم/ بیمار درمان در محل و فوت ۱۲۴ نفر شده است.

وی درباره حوادث آتش سوزی/انفجار ناشی از نشت گاز و… گفت: طی هفته گذشته ۲۶ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با آتش سوزی/انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۹ نفر و فوت ۸ نفر شده است که معادل ۸ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha