یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 371316

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در خصوص ویژه برنامه‌های این اداره در راستای رشد جمعیت و درمان ناباروری در کشور، توضیحاتی را ارائه داد.

زمان طلایی تشخیص «ناباروری» در زوج‌های نابارور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،صابر جباری رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت در خصوص یکی از ویژه برنامه‌های این اداره برای رشد جمعیت و نجات کشور از سیاه‌چاله جمعیتی گفت: بر اساس تقسیم بندی جدید گروه‌های سنی، از 17 تا 40 سالگی به عنوان گروه سنی جوانی در نظر گرفته شده که در این زمینه رویکرد اداره جوانی جمعیت ازدواج به هنگام، فرزندآوری متعدد و به موقع برای جوانان است.

وی در این راستا به جوانان توصیه کرد: توصیه ما به جوانان این است که در دوسال اول بعد از ازدواج، فرزندآوری اول اتفاق بیفتد. اینگونه ناباروری‌های اولیه به موقع تشخیص داده می‌شود. چون روش دیگری برای تشخیص ناباروری در کشور نیست مگر اینکه زوجین اقدام به فرزندآوری کنند. وی در ادامه تأکید کرد: اگر زوجین اقدام به فرزندآوری را به تأخیر بیندازند، این تشخیص دیرتر اتفاق خواهد و درمان زوجین سخت‌تر خواهد شد.

جباری در پاسخ به این پرسش که آیا در اداره جوانی جمعیت برنامه‌ای برای درمان ناباروری در نظر گرفته شده یا خیر توضیح داد: برای پیشگیری از ناباروری، تشخیص به هنگام و درمان ناباروری بخشنامه‌ای ابلاغ شده و بسته پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی برای ناباروری در نظر گرفته‌ایم، که در نظام شبکه سال گذشته ابلاغ شده و درحال اجراست.

جباری در خصوص اهمیت تشخیص به موقه ناباروری در جوانان گفت: نکته مهم دیگر تشخیص به موقع زوجین نابارور است تا به موقع درمان شوند و کارشان به خدمات تخصصی و فوق تخصصی نکشد، زیرا هم پر هزینه است و هم درمان سخت‌تری خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha