نظارت بر رژیم غذایی بسیار مهم است، به خصوص اگر سابقه ابتلا به سرطان در خانواده‌ شما وجود داشته است، لازم است حداقل با نظارت بر برنامه غذایی، شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. 

اگر سابقه خانوادگی سرطان دارید،این ۵ ماده غذایی را حذف کنید

میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های مفید از مواردی هستند که باید در برنامه غذایی وجود داشته باشند.

خبرآنلاین نوشت: در مقابل، برخی مواد غذایی هم هستند که با در نظر گرفتن سابقه سرطان در خانواده، بهتر است هرگز آنها را مصرف نکنید، از جمله:

1) نمک

یافته‌ها حاکی از این است که نمک و غذاهای پرنمک عامل سرطان معده هستند.

۲) گوشت گاو

مصرف زیاد گوشت قرمز به طور قطعی با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است. بهتر است مصرف گوشت گاو و سایر گوشت‌های قرمز را به کمتر از ۵۰۰ گرم در هفته محدود کنید.

۳) کنسرو ماهی

در صورت امکان، تن ماهی و سایر کنسروهای ماهی را از سبد غذایی خود حذف کنید، چرا که معمولاً در تهیه و فرآوری این محصولات، نمک زیادی به کار برده می‌شود تا تازگی اولیه را داشته باشند.

۴) شیر

بر اساس مطالعات، رژیم غذایی سرشار از کلسیم در افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و هم‌چنین افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان نقش دارد و این موضوع به تحریک هورمونی و رشد سلول‌های سرطانی برمی‌گردد.

۵) هات داگ

اگر سابقه ابتلا به سرطان در اعضای خانواده دارید، باید خوردن هات‌داگ را ترک کنید. هات داگ نوعی گوشت فرآوری‌شده است که هم چربی و هم نمک بالایی دارد؛ این دو ماده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha