سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 371786

مجله معتبر امریکایی مطالعه رابطه چای و عملکرد مغزی را انجام داد و هر یک از شرکت‌کنندگان برای درک بهتر سلامت مغز خود، MRI و آزمایش عصبی روان‌شناختی انجام دادند.

رابطه نوشیدن چای با زوال عقل و آلزایمر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از هرت سول، بر اساس تحقیقات جدید در ژورنال Aging، افرادی که به طور منظم چای می نوشند نسبت به افرادی که چای نمی نوشند، سازمان ساختاری کارآمدتری در مغز خود دارند. این سازمان بهبودیافته ممکن است به محافظت در برابر زوال شناختی - اختلالات فکری مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک کند.

این تحقیق بر روی چای سبز، سیاه و اولانگ متمرکز شد. محققان اطلاعاتی در مورد سلامت، سبک زندگی و وضعیت روانی شرکت کنندگان جمع آوری کردند. هر یک از شرکت‌کنندگان برای درک بهتر سلامت مغز خود، MRI و آزمایش عصبی روان‌شناختی انجام دادند. این مطالعه به مدت سه سال، از 2015-2018 ادامه یافت.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که حداقل چهار بار در هفته چای سبز، اولانگ یا سیاه می‌نوشیدند، ارتباط بین نواحی مختلف مغزشان بهبود یافته بود.

در حالی که این تحقیقات علت رابطه بین چای و مغز سازمان‌یافته‌تر را ثابت نمی‌کند، یافته‌های آنها نشان می‌دهد که نوشیدن منظم چای می‌تواند عملکرد شناختی را که به سازماندهی مغز متکی است، بهبود یا پشتیبانی کند.

چای دارای چند عنصر کلیدی است که برای سلامتی ما مفید است، از جمله پلی فنول ها، که مواد شیمیایی آلی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. پلی فنول ها به پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و سرطان، بیماری های عصبی و حتی دیابت و پوکی استخوان کمک می‌کنند.

چای همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید دیگری از جمله ویتامین C و E، اسید فولیک و پتاسیم و همچنین اسیدهای آمینه مانند L-theanine است که می‌تواند هوشیاری ذهنی را افزایش دهد و در عین حال آرامش را نیز افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha