دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 38962
سلامت نیوز: از قدیم‌ها مادربزرگ‌ها می‌گفتند انار خون را صاف می‌كند و برای پوست خوب است اما واقعا چقدر این حرف‌ها درست است؟ این میوه شگفت‌انگیز علاوه بر خوشمزگی و زیبایی خواص بسیاری هم برای پوست شما دارد. بی‌دلیل نیست كه این روزها در بسیاری از كرم‌های پوستی یا شامپو و تقویت‌كننده مو عصاره انار وجود دارد...

این روزها فصل انار است و در بسیاری از خیابان‌ها یك وانت پر از انار هر عابری را وسوسه می‌كند حداقل چندتایی از آن‌ها را با خود به خانه ببرد اما این میوه شگفت‌انگیز علاوه بر خوشمزگی و زیبایی خواص بسیاری هم برای پوست شما دارد. بی‌دلیل نیست كه این روزها در بسیاری از كرم‌های پوستی یا شامپو و تقویت‌كننده مو عصاره انار وجود دارد، تحقیقات نشان می‌دهند انار به‌دلیل مواد موجود در آن پوست را از درون و بیرون تغذیه می‌كند. از قدیم‌ها مادربزرگ‌ها می‌گفتند انار خون را صاف می‌كند و برای پوست خوب است اما واقعا چقدر این حرف‌ها درست است؟


  جوش‌های‌تان را درمان كنید

از انار به‌صورت موضعی برای درمان آكنه استفاده می‌كنند. روش تهیه آن نیز چندان مشكل نیست، كافی است مقداری مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بكوبید و با سركه و گلاب مخلوط كنید و روی جوش‌ها بمالید تا به مرور علائم بهبودی را ببینید.راه دوم این است كه هسته‌های انار را بكوبید یا آسیاب كنید و یك لایه خمیری بسازید، حالا این خمیر را به پوست صورت‌تان بمالید و بعد از 15 تا 30 دقیقه بشویید. بعد از این كار در پوست‌تان احساس تازگی و سفتی می‌كنید. این كار همچنین به كاهش جوش‌ها و لك‌های پوستی كمك می‌كند.


  از ریزش مو هم جلوگیری می‌كند

انار میوه‌ای خون‌ساز و تصفیه‌كننده خون است زیرا منبع خوبی از اسیدفولیك، پتاسیم و آهن است. بنابراین مصرف آن به بیماران مبتلا به كم‌خونی به‌خصوص خانم‌ها توصیه می‌شود. شاید خود بهتر بدانید كه یكی از علل مهم مشكلات پوست، مو و ناخن در خانم‌ها، كم خونی و فقر آهن است و همین فقر آهن از شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌هاست.

البته این نكته را فراموش نكنید كه اگر مبتلا به كم خونی، فقر آهن هستید، باید از قرص‌های آهن برای درمان استفاده كنید و هیچ میوه‌ای حتی انار حاوی مقادیر كافی آهن برای درمان نیست.


اگر پوست‌تان كدر شده‌ است

این ماسك می‌تواند تا حد زیادی درخشندگی از دست رفته پوست را به آن بازگرداند، كافیست نصف یك انار با 2 قاشق چای‌خوری روغن بادام و نصف قاشق غذاخوری عسل را در مخلوط‌كن بریزید تا كاملا با هم مخلوط شده و یك حالت خمیری شكل پیدا كنند، حالا این مخلوط را آرام روی پوست تمیز صورت و گردن بمالید و حدود 20دقیقه صبر كنید، بعد پوست را اول با آب ولرم بشویید و در نهایت با آب سرد آب بكشید.


هر آنچه در انار وجود دارد

انار منبع مهم آنتی‌اكسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است. در واقع آب انار یكی از غنی‌ترین منابع پلی‌فنول‌هاست كه گروهی از آنتی‌اكسیدان‌های قوی هستند. نقش آنتی‌اكسیدان‌ها، كند كردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است كه توسط علل مختلف استرس‌زا حادث می‌شود، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس‌های روحی و سموم مختلفی كه به‌صورت روزمره، خواسته و ناخواسته با آن‌ها مواجه هستیم. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت، انار به‌دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان‌های قوی، با رادیكال‌های آزاد كه عامل اصلی پیری پوست هستند، مقابله می‌كند. جالب است بدانید قدرت آنتی‌اكسیدانی آب انار را تا 3 برابر میزان آنتی‌اكسیدان موجود در چای سبز ذكر كرده‌اند. علاوه بر این‌ها تحقیقات نشان می‌دهند، انار در پیشگیری از سرطان پوست هم تاثیر به‌سزایی دارد.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha