سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 42620
سلامت نیوز: در هفته های اخیر در صفحه «سلامت در جهان» و در ستون «عجایب پزشکی» به معرفی برخی از بیماران مبتلا به بیماری‌های عجیب پرداخته ایم. این هفته با 8 فردی که با 8 بیماری عجیب و غریب دیگر مواجه شده اند، آشنا خواهید شد...

پسری که نمی‌تواند بخوابد


رت لمب 3 ساله، مانند هر کودک نوپای دیگری، بد‌خلقی می‌کند ولی در این بد‌اخلاقی چندان مقصر نیست چون به بیماری نادری مبتلاست که به شدت آزارش می‌دهد. این پسر 3 ساله یک لحظه هم نمی‌تواند بخوابد و در 24 ساعت شبانه‌روز بیدار و هوشیار است. شرایط او به گونه‌ای است که والدینش در شیفت‌های مختلف مراقب حال او هستند تا مشخص شود چه چیز، باعث بی‌خوابی‌اش می‌شود. پزشکان پس از بررسی فرضیه‌های گوناگون، به پدر و مادر این کودک (شانون و دیوید لمب) اعلام کردند فرزندشان به بیماری نادر «چیاری» مبتلاست. در این بیماری، مغز به ستون فقرات فشار می‌آورد و این فشار باعث فشردگی و له‌‌شدگی ساقه مغز (مرکز کنترل خواب، صحبت، اعصاب جمجمه، سیستم گردش ‌خون و سیستم تنفسی) می‌شود.

مردی که نمی‌تواند چاق شود


آقای پری 59 ساله، روزانه تعداد زیادی کیک، برگر و دسر می‌خورد و چاق نمی‌شود. او به ‌علت وضعیتی که «لیپو دیستروفی» نامیده می‌شود، نمی‌تواند چاق شود زیرا چربی در بدنش خیلی سریع می‌سوزد و ذخیره نمی‌شود. وقتی آقای پری به ‌دنیا آمد، چاق بود ولی در 12 سالگی چربی‌های بدن‌اش ناگهان از بین رفت و این تقریبا یک شبه اتفاق افتاد. آقای پری ابتدا سعی کرد با پرخوری به وزن سابقش بازگردد، ولی موفق نشد. این مرد 59 ساله حدود 30 سال تحت درمان بود و برای تشخیص بیماری‌اش، به پزشکان معتبر جهان مراجعه کرد تا اینکه مشخص شد بدن او 6 ‌برابر حد طبیعی انسولین تولید می‌کند. دکترها پذیرفته‌اند که این وضعیت می‌تواند یک رویای لاغری باشد.


دختری که پس از ‌خنده غش می‌کند

کی آندروود، دختر 20 ساله انگلیسی، دچار رخوت اعضای بدن است و بلافاصله پس از احساسات و هیجان شدید، عضله‌هایش سست می‌شوند. او هر بار خوشحال می‌شود، می‌ترسد، تعجب می‌کند یا خجالت می‌کشد، غش می‌کند.این دختر جوان كه از 5 سال پیش دچار این مشکل شده و روزانه 40 بار غش می‌کند، می‌گوید: «هنگامی که غش می‌کنم، مردم عکس‌العمل‌های عجیبی نشان می‌دهند که کنار آمدن با آنها کار ساده‌ای نیست.» کی آندروود همچنین با حالتی از خواب‌آلودگی مبارزه می‌کند که بدون هیچ هشداری، سطح هوشیاری‌اش را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود به خواب برود.

موسیقیدانی که نمی‌تواند جلوی سکسکه‌اش را بگیرد

کریس ساندس 24 ساله، هر دوثانیه یک‌ بار (حتی در خواب) سکسکه می‌کند. او روش‌های درمانی گوناگونی مانند هیپنوتیزم و یوگا را امتحان کرده ولی هیچ‌كدام ثمربخش نبوده‌اند. این مرد 24 ساله گمان می‌کند مشکلش ریفلاكس اسیدی معده است و می‌گوید: «چون سطح اسید زیاد است، پزشکان باید با عمل جراحی دریچه معده مرا تنگ‌‌تر کنند.» آقای ساندس که خواننده و آهنگساز است، می‌افزاید: «این سكسكه‌ها وضعیت حرفه مرا مختل کرده است چون من تنها کسی هستم که می‌تواند 4 بار اجرا داشته باشد.» ماه‌هاست پزشکان مرکز پزشکی ناتینگهام، لوله‌ای را در معده او کار گذاشته‌اند تا سطح اسید معده را بررسی کنند و بتوانند در مورد جراحی معده تصمیم‌گیری کنند.

دختری که به آب حساسیت دارد

موریس، دختری 19 ساله و اهل ملبورن است که نمی‌تواند شنا کند، در وان پر از آب داغ حمام غوطه‌ور شود یا پس از سپری کردن روزی خسته‌کننده، دوش بگیرد، چون بدنش به آب حساسیت دارد. حتی عرق کردن نیز باعث بروز خارش‌های دردناک پوست این دختر 19 ساله می‌شود. موریس این مشكل را از 14 سالگی تحمل کرده و به ‌گفته پزشکان به یک ناهنجاری نادر پوستی به ‌نام کهیرهای آکوآجنیک مبتلاست.

زنی که نمی‌تواند فراموش کند

زنی 40 ساله به یکی از نادرترین بیماری‌های جهان مبتلاست. هیچ‌چیز از ذهن او پاک نمی‌شود و همه ‌چیز را با جزئیات به ‌یاد می‌آورد. محققان موسسه یوسی‌ال، این زن را موردبررسی قرار داده‌اند اما به نتیجه مشخصی دست نیافته‌اند. او اطلاعات 25 سال گذشته را با دقت بسیار بالا بازگو می‌کند. این زن 40 ساله که برای حفظ حریم شخصی‌اش، نامش را به ‌صورت کد «AJ» می‌نویسد، آنقدر غیر عادی است که دانشمندان، بیماری او را «سندرم ‌هایپرتیمستیک» نام نهاده‌اند.

مردی که سردش نمی‌شود

«ویم‌هایف» هلندی که به «مرد یخی» معروف است، می‌تواند زیر یخ‌ها شنا کند و به ‌راحتی در مخزنی پر از یخ بایستد‌. او در روز‌های سرد و یخبندان، از کوه‌ها بالا می‌رود و رکورد‌های جهانی را یکی پس از دیگری می‌شکند. ساختار بدن این مرد هلندی پزشکان جهان را شگفت‌زده کرده است. آقای ویم‌هایف به زندگی جالب و سراسر هیجانش‌ ادامه می‌دهد و از شرایط خاصش لذت می‌برد. او می‌تواند در دمای منفی 30 و 40 درجه زندگی کند و علاقه‌ای به حضور در آزمایشگاه‌ها ندارد.

دختری که به تکنولوژی آلرژی دارد


حرف زدن با تلفن همراه، آشپزی با مایکروفر و رانندگی بخشی از زندگی عادی شهروندان بریتانیایی است، اما این کارها برای «دبی بِرد» غیرممکن است. این زن 39 ساله به میدان مغناطیسی ایجادشده به‌وسیله رایانه، تلفن همراه، اجاق‌های مایکروفر و برخی از خودروها، حساسیت دارد و استفاده از این وسایل باعث قرمز شدن پوست و متورم?شدن پلکش می‌شود. او برای در امان ماندن از میدان‌های مغناطیسی، به شمال بریتانیا نقل مکان کرده است.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha