دارو‌های ضدآلرژی موجب تخریب لنز چشم می‌شوند

۱۳۹۰/۱۲/۰۷ - ۱۶:۱۷ - کد خبر: 43400
سلامت نیوز : یک فوق تخصص چشم گفت: داروهای ضد آلرژی ممکن است به لنز چشم چسبیده و سبب تغییر رنگ و تخریب آن شوند. راه حل این مشکل استفاده از لنزهای یکبار مصرف است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس محمد پاکروان ، در مورد آلرژی‌ چشم و استفاده از لنز اظهار داشت: ممکن است فردی مدت‌ها از لنز استفاده کند و مشکل نداشته باشد ولی در برخی مواقع به خصوص در فصل‌های آلرژی‌زا دچار ناراحتی و حساسیت به لنز شود.

وی افزود: مواد آلرژن موجود در هوا با چسبندگی به لنز سبب ناراحتی چشمی می‌شوند. گاهی مواد آلرژن سبب تولید موادی در بدن شده که با چسبیدن آنها به لنز مشکل ایجاد می‌کنند.

وی گفت: داروهای ضد آلرژی ممکن است به لنز چسبیده سبب تغییر رنگ و تخریب آنها شود که در موقع استفاده از آنها باید به این نکته توجه شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: راه دیگر در برخورد با این مشکل استفاده از لنزهای یکبار مصرف روزانه است. در این صورت چسبیدن مواد آلرژن و همین طور تغییر رنگ توسط داروها نمی‌تواند سبب ایجاد مشکل شود زیرا هر شب لنز قبلی دور انداخته شده و روز بعد لنز جدید جایگزین می‌شود.

وی درخصوص انواع داروها جهت درمان آلرژی‌های چشمی بیان داشت: قطره‌های چشمی می‌تواند تنها شست و شو دهنده ساده باشند که در برخی موارد نیز موثرند.

این چشم پزشک ادامه داد: همچنین استفاده از آنتی هیستامین‌ها باعث می‌شود بسیاری از علائم حساسیت مثل خارش، آبریزش از چشم‌ و بینی و عطسه تسکین ‌پیدا کند.

پاکروان تأکید کرد: گاهی از داروهای استروئیدی (کورتن) نیز در درمان آلرژی چشم کمک گرفته می‌شود. البته این داروها به سرعت باعث از بین رفتن علائم می‌شوند اما نباید از این نکته مهم غافل شد که مصرف طولانی مدت استروئیدها می‌تواند سبب گلوکوم و کاتاراکت (آب مروارید و آب سیاه) شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است بیماران تنها یک دوره و آن هم تحت نظر پزشک معالج مجاز به مصرف این دارو هستند.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
6.19085s, 18q