سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید برای دشوار کردن شرایط طلاق تلاش کنیم، گفت: سیاست‌گذاری مدون و برنامه مشخصی برای کاهش طلاق و حفظ تحکیم خانواده در کشور وجود ندارد.

نصرالله ترابی قهفرخی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه باید با اصلاح قوانین شرایط دشواری را برای طلاق زوجین ایجاد کنیم، تصریح کرد: لازم است مجلس و دولت تدابیری بیاندیشند تا زوجین به راحتی طلاق را به عنوان بهترین گزینه برای حل اختلاف‌های خود انتخاب نکنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌گذاری مدون و برنامه مشخصی برای کاهش طلاق و حفظ تحکیم خانواده در کشور وجود ندارد.

وی افزود: افزایش طلاق در کشور و به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران به یک بحران رسیده به‌طوری که در برخی شهرها نرخ طلاق به۲۶ درصد می‌رسد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم بیان کرد: در شرایط کنونی باید برای دشوار کردن شرایط طلاق تلاش کنیم زیرا اخیرا روند طلاق‌های توافقی افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه لازم است برای حفظ کانون خانواده تدابیری اندیشیده شود تصریح کرد: با وضعیت و روند فعلی باید نگران باشیم که روند رو به افزایش طلاق در کشور ادامه داشته باشد و به دنبال آن شاهد افزایش معضلات دیگری باشیم.

ترابی قهفرخی با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس همواره جلساتی را در مورد طلاق با حضور دستگاه‌های مسئول تشکیل داده، گفت: تا کنون طرحی در زمینه کاهش آسیب طلاق در کمیسیون مطرح نشده ولی لازم است حتما راهکارهای قانونی برای جلوگیری از گسترش طلاق طراحی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در عین حال می‌توان افزایش این پدیده را ناشی از مشکلات معیشتی، افزایش خشونت و درگیری‌های خانوادگی عنوان کرد.

محسن کرمی قائم مقام ثبت و احوال کشور در این ارتباط گفته: طبق آمار موجود بیشترین میزان طلاق و کمترین میزان ازدواج در سال گذشته در تهران روی داده است.

وی همچین از افزایش روند صعودی طلاق در کشور خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha