سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان این که عملکرد کمیسیون متبوعش در جهت فرامین رهبری و اجرای اسناد بالادستی بوده است برخی از فعالیت های این کمیسیون را برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت٬ حسینعلی شهریاری در آخرین نشست علنی مجلس هشتم٬ به عملکرد گزارش کمیسیون بهداشت و درمان پرداخت و با بیان این که عملکرد این کمیسیون در راستای اهداف برنامه پنجم و فرامین ۱۰ ماده ای مقام معظم رهبری بوده است٬ گفت: تعیین استانداردهای ملی برای نظام ملی سلامت برای امور توسعه‌ای٬ طرح ساماندهی خدمات جامع و همگانی سلامت با هماهنگی سازمان ثبت احوال از جمله اقدامات مهم کمیسیون به شمار می آید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح پزشک خانواده٬ واگذاری امور تصدی گری با رعایت ماده ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری با اولویت مناطق محروم به ویژه روستاها٬ قانون منع همزمان شاغل بودن پزشک های شاغل در بیمارستان های بخش خصوصی و اختصاص ۱۰ درصد از وجوه قانون هدفمند کردن یارانه هابه بخش سلامت دیگر اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان است.

وی با بیان این که امسال هم ۶ هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت در نظر گرفته شده است٬ ادامه داد: تامین هزینه بیماران پرهزینه٬ درمان فوری و رسیدگی به بیماران خاص و جذب کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات کمیسیون بهداشت بود.

شهریاری با یادآوری این که طبق آیین نامه داخلی مجلس تعداد ۶۹۰ تذکر از سوی نمایندگان به دو وزیر بهداشت و درمان در دولت داده شده است٬ یادآور شد: از این میان ۴۵۲ تذکر باقر لنکرانی و ۲۳۸ تذکر به دکتر دستجردی بود.

وی با بیان این که ۳۹۰ تذکر به وزرای تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی داده شده است٬ افزود: ۲۸۴ سوال از وزرای بهداشت و درمان و ۳۱ فقره سوال از کار و یک فقره سوال از وزیر ارتباطات به کمیسیون ارجاع شد که بررسی شد و از تعداد سوالات مطروحه یک سوال در صحن علنی مطرح شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان در طول فعالیت خود یک گزارش به صحن علنی ارجاع داد که در این تا حد زیادی هم اثرات مثبتی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha