مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: باافزایش تولید فرآورده‌های خونی در داخل كشور، از واردات فرآورده‌های خونی و داروهای مشتق از پلاسما بی‌نیاز می‌شویم.

دكتر حسن ابوالقاسمی در بازدید ازپایگاه انتقال خون شهرستان مشگین‌شهر افزود: هم‌اكنون فرآورده‌های اصلی خون ازجمله پلاسما، پلاكت و كرایو بطور كامل در داخل كشور تولید می‌شود و اقدامات اساسی برای بی‌نیاز كردن كشور از واردات فرآورده‌های دارویی مشتق از پلاسما در حال انجام است.

وی گفت: فرآورده‌های دارویی مشتق از پلاسما كه بیش از یك چهارم یارانه دولتی دارو را به خود اختصاص داده از خارج وارد می‌شود و سازمان انتقال خون ایران از دو سال پیش با هدف كاهش واردات، اقدام به استانداردسازی پلاسمای استحصال شده داخلی كرده است.

وی افزود: پارسال با تولید ‪ ۷۰‬هزار لیتر پلاسما توانستیم بخش قابل توجهی از فرآورده‌های دارویی را از پلاسمای داخلی استحصال كنیم.

وی اظهار امیدواری كرد این میزان در سال جاری به یكصد هزار لیتر افزایش یابد.

بگزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید خواستار ارتقای چارت سازمان پایگاه انتقال خون این شهرستان شد.

ولی ملكی تكمیل ساختمان و تجهیز آزمایشگاه انتقال خون و دو نوبته شدن فعالیت مركز انتقال خون را ضروری دانست و بر رفع مشكلات موجود در این مسیر تاكید كرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha