جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 56259

اگر كودكتان، دوقلو باشد تعجب می كنید؟ این نشانه ها را بخوانید تا به این موضوع پی ببرید.در این مقاله نشانه هایی وجود دارد كه نشان می دهد شما بیش از یك بچه باردارید.

سلامت نیوز: اگر كودكتان، دوقلو باشد تعجب می كنید؟ این نشانه ها را بخوانید تا به این موضوع پی ببرید.حالا كه باردار هستید اگر متوجه شوید دوقلو باردارید، تعجب می كنید؟
در آمریكا، از هر 100 زن باردار، سه نفرشان دوقلو زایمان می كنند...

اگر شما یكی از آنها باشید، ممكن است كه بعضی از این علائم را داشته باشید. اگر این علائم را نداشته باشید پس جزء آنها نیستید. در این مقاله نشانه هایی وجود دارد كه نشان می دهد شما بیش از یك بچه باردارید.

علائم بارداری دو چندان می شود:
حالت تهوع صبح ها خیلی بیشتر از بارداری های نرمال و عادی است. سوء هاضمه، تورم و خستگی هم در این گونه بارداری ها شدیدتر است. اگرچه این علائم نشانه این است كه دوقلو باردارید اما ممكن است گاهی اوقات این علائم ناشی از آن باشد كه بارداری شما از بارداری های نرمال سخت تر است.

سه ماهه اول بارداری تان سنگین می شوید:
درطول سه ماهه اول بارداری دوقلو، ممكن است كه وزنتان بیشتر از آن حدی باشد كه یك خانم باردار معمولی می تواند داشته باشد.

اندازه رحم تان بزرگتر است:
اگر اندازه رحم تان بزرگتر از حدی باشد كه در آن زمان بایستی باشد، ممكن است پزشك تان شك كند كه شما دوقلو زایمان می كنید. اما این به این معنی نیست كه شما دوقلو باردارید بلكه این فقط یك نشانه است. اگر زایمان اول تان نیست، ممكن است اندازه رحم نسبت به زایمان اول تان كمی تغییر كرده باشد.

ضربان قلب چند گانه:

پزشكتان درطول معینات قبل از زایمان ، بیش از یك ضربان قلب می شنود.

حركت های جنین بیشتر می شود:
اگر زایمان اولتان نیست، نسبت به بارداری قبلی لگد زدن های بیشتری از جنین احساس می كنید.

چگونه دوقلوها شكل می گیرند؟
هیچ كس نمی تواند در به دنیا آوردن دوقلوهای همسان تاثیرگذار باشد و زمینه آن را فراهم كند. وقتی كه تخمك به صورت خودكار بارور می شود به دو نیم تقسیم می شود و دوقلوهای همسان شكل می گیرند.
دوقلوهای غیر همسان زمانی كه تخمك ها به وسیله اسپرم های مختلف در یك زمان بارور می شوند شكل می گیرند.
عواملی كه در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر می باشد:

مصرف داروهای باروری یا لقاح مصنوعی:
داروهای باروری، باعث می شود كه درطول یك سیكل، تخمدان ها بیشتر از یك تخمك آزاد كنند. در لقاح مصنوعی یا IVF ممكن است بیش از یك رویان در رحم جایگزین شود.

سن مناسب:
در خانم هایی كه بیشتر از 30 سال سن دارند، احتمال اینكه در تخمك گذاری تخمك های بیشتری آزاد كنند بیشتر است.

زایمان قبلی یا چندقلوهای قبلی:
اگر قبلا بچه ای به دنیا آورده اید، یا زایمان چندقلویی داشته اید، شما شانس بیشتری برای دوقلویی دارید.

سابقه فامیلی:
اگر دوقلوهای همسان در خانواده تان دارید، شانس تان برای داشتن دوقلو زیاد می شود.

نژاد:

خانم های سیاهپوست بیشتر از خانم هایی كه پوست سفیدتری دارند احتمال بارداری چندقلو دارند. در خانم های آسیایی و اسپانیایی احتمال كمتری وجود دارد.

سونوگرافی:
اگر پزشكتان به بارداری چندقلو شك كند برای شما سونوگرافی تجویز می كند كه معمولا در اوایل سه ماهه دوم بارداری مشخص می شود .اگر تست نشان داد كه شما دوقلو باردار هستید، امكان اینكه پزشك بتواند بگوید كه دوقلوهای شما همسان یا ناهمسان هستند وجود دارد.
گاهی اوقات، یكی از قلها از بین می رود كه به این بیماری سندرم قل ناپدید شده می گویند. از بین رفتن یكی از دوقلوها به علت ناهنجاری های كروموزمی است اما دانشمندان هنوز خیلی از این بابت مطمئن نیستند. اگر یكی از دوقلوها در اوایل بارداری از بین برود، معمولا خطری برای قل دیگر نیست.

مراقبت های پیش از تولد

اگر دوقلو باردارید، ماما یا پزشكتان باید شما را بیشتر از كسی كه یك بچه باردار است ویزیت كند. زیرا خطرهای بیشتری برای چندقلوها وجود دارد. بیشتر ویزیت شدن شما پیش از بارداری از عوارض و خطرات احتمالی پیشگیری می كند.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha