سلامت نیوز :سعید مرتضوی اصلاح قانون تأمین اجتماعی را از مهمترین اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: پس از ارزیابی‌ها و مطالعات گسترده پیش نویس قانون جدید تأمین اجتماعی در مراحل نهایی قرار دارد و در آینده نزدیک در هیئت دولت بررسی و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم افتتاح طرح توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی ولی‌ عصر (عج) قائم شهر که با حضور استاندار مازندران، امام جمعه قائم شهر، نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استان مازندران برگزار شد، گفت: قانون فعلی تأمین اجتماعی مصوب سال 1354 است و طی 37 سال که از تصویب آن می‌گذرد نیز اضافات و تفسیرهایی داشته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر قانون فعلی تأمین اجتماعی دارای کاستی‌ها، تناقضات و ابهاماتی است که اصلاح این قانون بسیار ضروری است و از اولویت‌های ماست و طی ماه‌های آینده پیش نویس قانون جدید تأمین اجتماعی برای تصویب و ارائه به مجلس شورای اسلامی از طریق هیئت دولت آماده می‌شود.

مرتضوی دریافت مطالبات تأمین اجتماعی از دولت را از مهمترین اقدامات انجام شده در تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: تأیید مطالبات 35 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از سوی دولت و تصویب واگذاری سهام ممتاز، اقدامی ارزشمند در راستای وصول مطالبات تأمین اجتماعی است.

وی از واگذاری سهام 37 شرکت دولتی به سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای مصوبه هیئت دولت خبر داد و گفت: یکی از شرکت‌های واگذار شده مجموعه هتل‌های هما است که طی روزهای آینده به تأمین اجتماعی تحویل می‌شود.

مرتضوی پرداخت 1200 میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر اقدامات انجام شده در آغاز فعالیت خود عنوان کرد و ادامه داد: با این پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد که به مدت 9 ماه به تعویق افتاده بود تسویه شد و طی روزهای آینده نیز مطالبات مربوط به فروردین و اردیبهشت مراکز طرف قرارداد با تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

آیت الله معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر نیز در این مراسم، توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) قائم شهر را زمینه ساز ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان و جامعه کارگری این شهرستان دانست و گفت: تأمین اجتماعی خدمات گسترده‌ای به کارگران و بازنشستگان ارائه می‌دهد و امیدواریم حضور دکتر مرتضوی در این شهرستان منجر به ارتقاء هر چه بیشتر تأمین اجتماعی و رفع مشکلات کارگران باشد.

پروژه توسعه بیمارستان ولی عصر (عج) قائم شهر با زیربنای تقریبی 7 هزار متر مربع شامل اورژانس، درمانگاه تخصصی، بخش دیالیز، واحدهای پاراکلینیک و 100 تخت بستری به بهره‌برداری رسید. این پروژه در 4 بخش 25 تختی طراحی و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال احداث شده و 15 میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha