سلامت نیوز: یك نظرسنجی جدید نشان داد كه تعداد مراجعات بزرگسالان آمریكایی به پزشك در سال 2010 نسبت به 10 سال گذشته كاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمار جدید حاكی از آن است كه در سال 2001 میلادی میانگین مراجعه به پزشك و متخصصان خدمات درمانی 48 مورد بوده در حالی كه در سال 2010 میلادی به حدود 3.9 مورد رسیده است. این بررسی روی افراد بالغ در گروه‌های سنی 18 تا 64 ساله صورت گرفته است.

بنا بر گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، نتایج مطالعه فوق از سوی اداره سرشماری آمریكا نشان می‌دهد كه بیشتر مردم آمریكا خود را سالم تصور می‌كنند و به همین دلیل كمتر به پزشك مراجعه می‌كنند. حدود 66 درصد از این افراد اظهار داشتند كه از نظر سلامتی در وضعیت عالی یا بسیار خوب هستند. در عین حال 24 درصد از بزرگسالان آمریكایی وضعیت سلامت خود را نسبتا خوب، هشت درصد عادی و دو درصد نامطلوب توصیف می‌كنند.

اما حتی افرادی هم كه شرایط سلامتی خود را نامطلوب توصیف می‌كنند در سال 2010 كمتر به پزشك مراجعه كرده‌اند. این سرشماری در عین حال تایید می‌كند كه زنان بیش از مردان به درمانگاه‌ها مراجعه می‌كنند و برای درمان خود تمایل نشان می‌دهند. از سوی دیگر سطح درآمد نیز در این زمینه تاثیرگذار است یعنی خانواده‌هایی كه درآمد بالاتری دارند بیشتر با پزشك ملاقات می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha