سلامت نیوز : دکتر امامی رضوی در نشست خبری که در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد با اشاره به گردشگری سلامت بیان کرد: «در یک سال گذشته آیین‌نامه ارائه خدمات گردشگری سلامت تدوین و ابلاغ شد. بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سلامت بر عهده وزارت بهداشت بود به طوری که در حال حاظر کارگروهی در خصوص ارائه خدمات گردشگری سلامت تشکیل شده است.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازسینا ؛ وی ادامه داد: «تنها مراکزی می‌توانند ارائه خدمات گردشکری سلامت را انجام دهند که ارزشیابی درجه یک بالایی داشته باشند. همچنین مراکزی نیز هستند که گردشگر جذب کرده و به کشور معرفی می‌کنند.» به گفته دکتر امامی رضوی؛ این مراکز برای ارائه خدمات سلامتی به گردشگران باید مجوز وزارت بهداشت، گردشگری و میراث فرهنگی را دریافت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تعاریف ما از گردشگری سلامت متفاوت است گفت: «گردشگرانی هستند که به طور کلی برای سفرهای زیارتی به کشور می‌آیند که علاوه بر این موضوع خدمات سلامت نیز دریافت می‌کنند. ولی گروه دوم گردشگرانی هستند که با هدف درمان و ارائه خدمات به کشور ما می‌آیند که می‌توان گفت این گروه اصلیترین هدف ما را تشکیل می‌دهند.» دکتر امامی رضوی در پایان تصریح کرد: «۵ درصد بیمارستان‌های دولتی و خصوصی درجه یک و عالی هستند که در زمینه گردشگری سلامت از نظر کیفی و عملکردی مورد بررسی قرار می‌گیرند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha