مدیر مرکز رشد علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مرکز رشد علوم دارویی این دانشگاه با 10 واحد فناور کار خود را در زمینه های نانوتکنولوژی، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی آغاز کرد.

دکتر محمدحسین زرین تن در گفتگو با مهر افزود: مرکز رشد علوم دارویی تبریز از مدت ها پیش فعالیت مقدماتی خود را آغاز کرده بود و در روز گذشته پس از تکمیل فضاهای مورد نیاز شرکت های مستقر، به طور رسمی افتتاح شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون فضا برای 10 واحد فناور آماده شده است که از این میان 6 واحد به طور کامل مستقر شده اند و زمینه لازم برای انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی برای این واحد فراهم است.

مدیر مرکز رشد علوم دارویی تبریز خاطرنشان کرد: هم اکنون مرکز تحقیقات کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در کنار این مرکز رشد قرار دارد که با وجود 21 آزمایشگاه فضای خوبی را برای تحقیقات علوم دارویی فراهم کرده است.

وی گفت: برای استقرار واحدهای بیشتر در این مرکز رشد، فراخوان داده شده است و پروژه هایی نیز که از گذشته در مرکز تحقیقات کاربردی انجام می گرفته، در مرکز رشد مستقر شده اند.

زرین تن گفت: فضای فیزیکی مرکز رشد علوم دارویی تبریز در فضایی حدود 600 مترمربع کار خود را آغاز کرده است که در آینده با توسعه این مرکز در محوطه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزایش می یابد.

وی وجود 3 کارخانه داروسازی را در تبریز یکی از عوامل توسعه علوم دارویی در این شهر برشمرد و اظهار داشت: این کارخانه ها می تواند زمینه پایلوت صنعتی را برای تحقیقات کاربردی محققان علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را فراهم کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha