همیشه همین طور است وقتی در مورد افراد قضاوت می‌شود ممکن است آن را نپذیرند و بنابراین تمایل دارند که اعتراض کنند.

رئیس جمهوری در مورد صلاحیت نامزدهای نظام پزشکی نظر شخصیش را گفته است

سلامت نیوز : محمدحسن طریقت منفرد امروز در حاشیه اولین یادواره شهدای زن جامعه پزشکی کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد در مورد اینکه آیا انتخابات نظام پزشکی در موعد معین شده برگزار می‌شود یا خیر؟ افزود: ستاد اجرایی نظارت بر انتخابات اقدامات اجرایی را انجام می‌دهد و این اقدام دست 3 قوه است و اقدامی است که 3 قوه در آن مشارکت دارند و به یک قوه مربوط نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور در این نظر مورد نظرش را گفته است و ستاد اجرایی و ستاد نظارتی در رابطه با آن تصمیم می‌گیرند.وی تصریح کرد: باید دید رئیس ستاد چه تصمیمی می‌گیرد چرا که این ستاد از 3 قوه تشکیل شده است و تصمیم یک قوه ممکن است تأثیری در آن نداشته باشد.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: اگر ستاد اجرایی و نظارت بر این انتخابات احساس کند موارد مطرح شده قانونی است آن را می‌پذیرد چرا که دلایل خود را دارد اما در عین حال اجباری ندارد که این دلایل را به ما اعلام کند.

طریقت منفرد در پاسخ به اینکه اعتراض افرادی که رد صلاحیت شده‌اند غیرقانونی است، گفت: همیشه همین طور است وقتی در مورد افراد قضاوت می‌شود ممکن است آن را نپذیرند و بنابراین تمایل دارند که اعتراض کنند.

وی افزود: برخی از این آقایان نیز در مورد رد صلاحیتشان به رئیس‌جمهور اعتراض کردند و رئیس‌جمهور نیز درخواست رسیدگی قانونی داده است.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد اینکه آیا بالاخره انتخابات نظام پزشکی 4 اسفند  برگزار می‌شود، گفت: برگزارکننده وزارت بهداشت نیست مجری این انتخابات تاریخ را مشخص کرده و دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدامات آن را فراهم کرده است اینکه وزارت بهداشت اجرا کند یا خیر بستگی به نظر هیئت نظارت دارد.

وی در مورد تعرفه‌های درمانی نیز گفت: قرار است تعرفه‌های درمانی ظرف یکی دو هفته آینده و قبل از پایان سال مشخص شود و رشد تعرفه با توجه به پیشنهاد مطرح شده در شورای عالی بیمه بستگی دارد که البته رشد اعتبارات نیز در آن مهم است.

طریقت منفرد در مورد هزینه‌های تحمیلی به مردم در حوزه درمان گفت: به هرحال 80 درصد امکانات بهداشتی درمانی امانتی است که از سوی مردم در اختیار ما قرار دارد و اگر حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم مردم می‌توانند نیازهایشان را بگیرند.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد مشکلات پزشکان متخصص و اعزام آنها به مناطق دورافتاده گفت: متأسفانه حق و حقوق این افراد آن طور که باید داده نمی‌شود و زمانی که گذراندن دوره اجباری باشد علاقه افراد کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از راه‌حل‌ها این است که پزشکان داوطلبانه به مناطق دورافتاده بروند و همچنین از سیستم‌های اقماری برای آنها استفاده شود.طریقت منفرد گفت: این سیستم اقماری از بهترین سیستم‌هایی است که در دنیا موفق بوده است و سعی داریم از این روش برای نگهداری پزشکان در مناطق غیربرخوردار استفاده کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر پرستاران بسیاری تربیت می‌شوند اما به دلیل اینکه باید طرح خود را بگذرانند و از خانواده خود جدا شوند از اشتغال صرفنظر می‌کنند و بسیاری از پزشکان را داریم به دلیل اعزام اجباری از انجام وظیفه خودداری می‌کنند بنابراین برای هر کس و در هر جایگاهی باید روش خاصی به کار گرفت.

طریقت منفرد در مورد استخدام نیروهای جدید در وزارت بهداشت گفت: ما مجوز استخدام 70 هزار نفر را داریم و اگر رئیس‌جمهور مجوز استخدام را ابلاغ کند و اعتبارات آن در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود این مسئله محقق می‌شود که در این رابطه استخدام پرستاران نیز جزء آن محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha